آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

تحلیل جلالی از شکست سنگین برزیل/ تاثیر گواردیولا در پیروزی آلمان واضح بود

تحلیل جلالی از شکست سنگین برزیل/ تاثیر گواردیولا در پیروزی آلمان واضح بود

کارشناس فوتبال ایران با تحلیل دلایل پیروزی تیم ملی فوتبال آلمان برابر برزیل در مرحله نیمه نهایی جام جهانی، گفت: بخشی از این پیروزی را باید به حضور "پپ گواردیولا" در تیم بایرن مونیخ و تاثیری که وی در بخش‌هایی از فوتبال آلمان داشته است، مربوط دانست.

مجید جلالی درباره پیروزی پر گل تیم ملی فوتبال آلمان برابر برزیل در مرحله نیمه نهایی جام جهانی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: خیلی‌ها فکر می‌کردند سبک مالکیت توپ در فوتبال از بین رفته است ولی در بازی شب گذشته یکبار دیگر اثبات شد که اینطور نیست. این مجری‌ سبک‌ها هستند که قابلیت‌های خود را از دست داده‌اند. آنچه که در بازی برزیل با آلمان دیدیم، تلفیقی بود از سبک بازی آلمان و سبک مالکیت توپ یا همان تیکی تاکا.

وی افزود: آلمان‌ها از دو سال پیش به این موضوع فکر کردند که چرا در جام جهانی قبلی و در جام ملت‌ها نتوانستند برابر اسپانیا موفق باشند. آنها در اولین گام، پپ گواردیولا را به تیم بایرن مونیخ آلمان آوردند و به بخش‌هایی از مالکیت توپ که آشنایی نداشتند، اشراف یافتند. شما به وضوح می‌توانستید تاثیرات گواردیولا را در بازی شب گذشته ببینید.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه خاطرنشان کرد: آلمان‌ها از سال‌ها پیش به فکر تغییر نسل جدی افتادند و آنرا عملی کردند. در کنار آن، سبکی را انتخاب کردند که در این جام جهانی نشان دادند که چقدر روی آن سبک خوب کار کرده‌اند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات آلمان، گفت: آنها قبل از جام جهانی قرارداد سرمربی خود را تمدید کردند و همچنین با ایجاد کمپ اختصاصی در برزیل، با آمادگی کامل به جام جهانی آمدند. اینها نشان می‌دهد آلمان در فکر کار بزرگی بوده و به خوبی به اهدافش رسیده است.

جلالی تاکید کرد: آلمان در بازی برابر برزیل فوتبالی را نشان داد که متعلق به 10 سال آینده است. آنها درس خوبی به تمام افرادی دادند که به آینده فوتبال فکر می‌کنند و خواهان موفقیت در سال‌های بعدی هستند.

وی همچنین در خصوص فروپاشی زودهنگام برزیل با دریافت گل اول تصریح کرد: اسکولاری از آن دست مربیانی است که اندیشه تخریبی و دفاعی خوبی دارد. وی در سال 2002 با همین روش قهرمان شد. برزیل با اسکولاری زیبا بازی نمی‌کند. این مربی هر جا بوده متعهد به پیشرفت فوتبال نبوده و تفکرات احتیاطی داشته است.

سرمربی سایپا ادامه داد: اسکولاری حتی دستیاری که برای خودش انتخاب کرده بود، از همین جنس تفکرات داشت. کارلوس آلبرتو هم در سال 1994 بر اساس همین سبک بازی به قهرمانی رسیده بود. به هر حال دیدار آلمان با برزیل نشان داد که سبک‌های جدید و پویا می‌تواند سبک‌های دفاعی را پشت سر بگذارد.

جلالی در پایان درباره غیبت نیمار در بازی با آلمان و تاثیر نبود وی در این شکست، گفت: غیبت نیمار خیلی در نتیجه بازی موثر نبود. شاید حضور نیمار می‌توانست باعث شود برزیل هفت گل نخورد ولی در هر صورت آلمان برنده بازی بود.

کد N383280

وبگردی