آفتاب

رئیس کمیسیون اروپا: کامرون قادر به اصلاح روابط با اتحادیه اروپاست

رئیس کمیسیون اروپا: کامرون قادر به اصلاح روابط با اتحادیه اروپاست

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد، نخست‌وزیر انگلیس قادر است تا قدرت‌های اتحادیه اروپا را پیش از برگزاری رفراندوم در انگلیس درباره باقی ماندن در اتحادیه اروپا، گردهم آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، پیشتر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس تمام تلاش خود را برای عدم انتخاب ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا برای تصدی این سمت به کاربرد اما ناکام ماند. با وجود ناخرسندی یونکر از اقدامات دولت لندن اعلام کرد که تنها کامرون می‌تواند باعث هماهنگی قدرت‌های این اتحادیه پیش از همه‌پرسی 2017 انگلیس شود.

همچنین در پی افشای یک مکالمه در نشستی میان یونکر با نمایندگان پارلمان بروکسل وی گفته بود که اتحادیه اروپا را بدون انگلیس نمی‌خواهد.

انتخاب یونکر با حمایت دولت‌هایی چون آلمان باعث ایجاد اختلاف میان کامرون با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شد چرا که آن‌ها هیچ اعتنایی به درخواست‌های دولت لندن نکردند. کامرون ماه گذشته میلادی و پس از انتخاب یونکر به عنوان رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد که «نگه داشتن بریتانیا در اتحادیه اروپا به خاطر وجود آقای یونکر بسیار سخت شده است.»

وی گفت، نامزدی یونکر برای این سمت یک روند بد برای اتحادیه اروپا دارد و قول داد نبردی طولانی و سخت را برای ایجاد اصلاحات در بروکسل ترتیب دهد.

با این حال،‌ یونکر به نمایندگان پارلمان بروکسل گفت: آماده مذاکره با انگلیس برای متحد کردن دوباره رهبران اتحادیه اروپا هستم. من دوست دارم انگلیس همچنان عنصر فعال و سازنده اتحادیه اروپا باقی بماند. اگر انگلیس پیشنهادی را مطرح کند، حتما مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما برخی از اعضای هراسان از اتحادیه اروپا در حزب محافظه‌کاران انگلیسی خواهان ترک اتحادیه اروپا هستند چرا که معتقدند ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا غیرممکن است.

یونکر افزود: من هیچگاه مخالف ایده بازگشت رقبا و قدرت‌های اروپایی نبوده‌ام. انگلیس یک عضو حساس و مهم در سیاست‌گذاری اروپاست. من یک فدرالیست مکار نیستم که به دنبال ایجاد ایالات متحده اروپا باشم.

انتهای پیام

کد N383272

وبگردی