آفتاب
سخنگوی دولت خبر داد:

تشکر دولتمردان از حمایت صریح و قاطع رهبر ی از دولت

تشکر دولتمردان از حمایت صریح و قاطع رهبر ی از دولت

سخنگوی دولت اعلام کرد که اعضای هیات دولت از حمایت صریح و قاطع رهبر معظم انقلاب از دولت تشکر صمیمانه و قدردانی به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران با مورد توجه قرارد ادن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: جلسه امروز با استقبال مجدانه رئیس محترم جمهور از بیانات مهم و راهشگای مقام معظم رهبری در گردهمایی مسئولان نظام آغاز شد و همچنین از حمایت صریح و قاطع رهبر معظم انقلاب از دولت تشکر صمیمانه و قدردانی به عمل آمد.

وی افزود: در این راستا دولت عزم قوی خود را برای پیگیری جدی رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برخورداری از ظرفیت‌های داخلی در جهت خروج از رکود به ویژه استفاده از ظرفیتی که در صنعت و معدن و کشاورزی وجود دارد، اعلام کرد.

سخنگوی دولت در همین راستا خاطرنشان کرد: در اولین اقدام برای خروج از رکود با تاکید بر ظرفیت‌های داخلی در هیأت امنای صندوق توسعه ملی تصمیم گیری هایی انجام شد که بر مبنای آن مصوب شد 4 میلیارد دلار برای طرح‌های پارس جنوبی، 4 میلیارد دلار برای احداث نیروگاه‌ها، 3 میلیارد دلار برای صنایع بالادستی، 2 میلیارد دلار برای فرآیند چرخه فولاد، 2 میلیارد دلار در بخش پالایشگاه و پتروشیمی، 1 میلیارد دلار در حمل‌ونقل، 500 میلیون به بخش کشاورزی تخصیص داده شد.

وی افزود : ضمن این برای سایر صنایع 1 میلیاردو 600 میلیون دلار اختصاص پیدا کرد که امیدواریم با این سرمایه گذاری که عمدتا از سوی بخش غیردولتی انجام می شود بتوانیم از رکود خارج شویم.

نوبخت همچنین گفت: 210 میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از عدم کشت به کشاورزان حوزه زاینده رود، و 150 میلیارد تومان برای تامین آب شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان، 70 میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی در استان لرستان، 10 میلیارد تومان برای آسفالت مناطقی از آذربایجان غربی، 80 میلیارد تومان برای اقدامات پیشگیرانه و عدم تکرار سیل در استان گلستان و 72 میلیارد تومان برای اقدامات پیشگیرانه وقوع سیل در مازندران همچنین 54 میلیارد تومان برای خرید هواپیماهای مجهر FIS به سازمان هواپیمایی کشور اختصاص پیدا کرد.

ادامه دارد...

کد N383217

وبگردی