آفتاب

هند خواستار حضور منطقی بازرسان نظامی سازمان ملل شد درکشمیر شد

هند خواستار حضور منطقی بازرسان نظامی سازمان ملل شد درکشمیر شد

دهلی نو - ایرنا - دولت هند روز چهارشنبه خواستار حضور ˈمنطقیˈ بازرسان سازمان ملل متحد در خط کنترل مرزی با پاکستان در منطقه کشمیر شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت گروه بازرسی نظامی سازمان ملل متحد باید اماکنی را که به رایگان در اختیار گرفته، تخلیه کند.

سید ˈ اکبرالدینˈ با اشاره به اینکه این گروه 40 سال پیش برخی امکان دولتی را در اختیار گرفته افزود: برخی تسهیلاتی که تاکنون بطور رایگان در اختیار گروه بازرسی

نظامی سازمان ملل متحد در هند و پاکستان بوده باید قطع شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند با اشاره به اینکه این گروه از قرارداد شیملا و معاهدات بعدی خط کنترل فراتر رفته، درباره مهلتی که برای تخلیه ساختمان های دولتی داده خواهد شد گفت: در روابط دیپلماتیک کارها باید پشت صحنه و در سکوت پیش برود. هنگامی که نتیجه مشخص شد آن را اعلام می کنیم.

وی درباره منطقی شدن حضور این نهاد بین المللی در هند اظهار داشت: منطقی شدن به معنی پرداخت در ازای آن چیزی است که دریافت می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند ضمن تاکید بر اینکه دهلی نو با توجه به ارتباط با سازمان ملل متحد مشکل مالی ندارد، گفت: سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل متحد می توانند هر ملک خصوصی را در هند اجاره کنند.

گروه بازرسی نظامی سازمان ملل متحد در هند و پاکستان از سال 1949 در خط

آتش بس میان دو کشور در جامو و کشمیر مستقر است و روابط پر تنش مرزی دو همسایه را زیرنظر دارد.

اکنون 40 بازرس نظامی ، 23 نیروی غیرنظامی بین المللی و 45 کارمند غیرنظامی محلی با این نهاد کار می کنند.

بودجه سال مالی 2014 این نهاد که از سوی سازمان ملل متحد تامین می شود حدود 20 میلیون دلار برآورد شده است.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N383142

وبگردی