آفتاب
راسموسن مطرح کرد:

نگرانی در زمینه تقلب در انتخابات افغانستان/ تاکید بر لزوم امضای پیمان امنیتی تا سپتامبر

نگرانی در زمینه تقلب در انتخابات افغانستان/ تاکید بر لزوم امضای پیمان امنیتی تا سپتامبر

دبیر کل ناتو ضمن ابراز نگرانی درباره اتهامات در زمینه تقلب در انتخابات افغانستان بر لزوم امضای پیمان امنیتی تا سپتامبر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو پس از دیدار با باراک اوباما رئیس‌ جمهوری آمریکا در کاخ سفید با تاکید بر لزوم امضای قرارداد امنیتی افغانستان در زمینه ماموریت آموزشی بین‌ المللی تا سپتامبر تاکید کرد که اگر این پیمان امضا نشود، مشکلاتی جدی برای این ائتلاف غربی پس از 2014 وجود دارد.

وی همچنین اتهامات در زمینه تقلب در انتخابات را یک نگرانی بزرگ خواند و درباره دستیابی به نتایج معتبر در پی رسیدگی به اتهام تقلب و امضای پیمان امنیتی در سپتامبر پیش از نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در ولز ابراز امیدواری کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که مطابق اعلام "یوسف نورستانی" رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از مجموع 8 میلیون رای شمارش شده "اشرف غنی احمد زی" با 4 میلیون و 485 هزار و 888 رای در مقام نخست قرار گرفت و توانست 56.44 درصد آرا را از آن خود کند. همچنین "عبدالله عبدالله" با 3 میلیون و 461 هزار و 639 رای و با کسب 43.56 درصد آرا در مقام دوم جای گرفت.

راسموسن استقرار 10 هزار نیرو در افغانستان را پیش شرط اقدام افغانستان برای امضای قرارداد امنیتی دوجانبه با آمریکا و توافق امنیتی با کشورهای عضو ناتو عنوان کرد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز با اشاره به مذاکرات رئیس‌ جمهوری آمریکا با دبیرکل ناتو در کاخ سفید درباره اوضاع اوکراین و افغانستان تاکید کرد که اوباما و راسموسن در این دیدار بر اهمیت موضع ایالات متحده بر ناتو به عنوان مرکز ائتلاف با اروپا و اهمیت رهبری راسموسن بر این ائتلاف در این موقعیت حساس و ضرورت ارتقای سرمایه‌گذاری نظامی شرکای گسترده ناتو تاکید کردند.

کد N382977

وبگردی