آفتاب
نماینده صومعه سرا در مجلس:

نمایندگان مجلس عندلیبان خوش چهچه انقلاب هستند

نمایندگان مجلس عندلیبان خوش چهچه انقلاب هستند

تهران- ایرنا- نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس را عندلیبان خوش چهچه انقلاب و زنگ بیدار باش دفاع از مردم و نظام توصیف کرد و گفت: ای کاش دولتمردان از افکار، اندیشه ها، انتقادها و فریادهای نمایندگان بیشتر و بهتر بهره می گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حمید رضا خصوصی ثانی» در نطق میان دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس معتمدین واقعی مردم و تبلور رای و اراده مردم هستند به طوری که عزم آنها عزم ملت است و عزم ملی یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد که مردم شهید پرور ایران همواره در دفاع از ارزش ها و مقابله با توطئه ها و فتنه ها، فهمیده اند، به پا خاسته اند و در صحنه ها حضور داشته اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: این نامگذاری یعنی روی آوردن به اقتصاد مقاومتی.

خصوصی ثانی در ادامه نطق خود به تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه فعالیت هسته ای، تروریسم و حقوق بشر اشاره کرد و اظهار داشت: تحریم های غربی ها شامل تحریم های تسلیحاتی، هسته ای، موشکی، مالی، انرژی، مسدودکردن دارایی ها و منع سفر و تجارت است که می توان با اراده ملت و مدیریت دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی این تحریم ها و تهدیدها را پشت سرگذاشت.

وی، راه برون رفت اقتصاد کشور از اقتصاد مبتنی بر نفت را نظم بخشی و برنامه ریزی دقیق در این حوزه دانستوگفت: اساسنامه نفت در قالب طرح یا لایحه باید تصویب شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اظهار امیدواری کرد که با تصویب این اساسنامه، بزرگ ترین بنگاه اقتصادی کشور یعنی شرکت ملی نفت دیگر بعد از 35 سال از عمر جمهوری اسلامی ایران بدون اساسنامه نماند.

خصوصی ثانی همچنین به مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین اشاره و تاکید کرد: مقاومت ملت مقتدر ایران بود که گروه 1+5 را به میز مذاکره با ایران کشاند تا دنیا متوجه منطق و مظلومیت ایران شود.

وی با تاکید بر این که باید از مقاومت ملت ایران به عنوان یک میراث گران بها صیانت کنیم، گفت: توجه به اصل 84 قانون اساسی و امتناع وزیر خارجه در اطلاع رسانی شفاف از مذاکرات ژنو به نمایندگان به نحوی است که گویا نمایندگان نامحرمند چه رسد به این که ملت بخواهد بداند.

این نماینده مجلس از وزیر امور خارجه و همه دست اندرکاران مذاکرات هسته ای ایران خواست تا هوشیار و بیدار باشند و مبادا سهل انگاری و کوتاه آمدن مصلحتی سیلی دشمن را به صورت مقاومت این ملت بنشاند.

خصوصی ثانی خطاب به مذاکره کنندگان هسته ای تاکید کرد: بیش از خود باوری ها، ژست و فیگورهای قهقهه آمیز دیپلماتیک، درایت، بصیرت، دانایی و توجه به آرمان این ملت بزرگ لازم است.

وی در بخش از دیگری از نطق خود بر ضرورت بودجه ریزی به شیوه مدرن و به دور از وابستگی به نفت و بر پایه درآمدهای مالیاتی تاکید کرد و گفت: باید اقتصادی درست و پاسخگو را طراحی کرد و به اجرا در آورد که در آن فرار مالیاتی گسترده و طرح های عمرانی غیرضروری فراوان و نظام اداری کُند نباشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در چنین اقتصادی نباید شاهد فعالیت غیرقانونی بانک ها و معاملات پنهانی در بازار بورس باشیم.

خصوصی ثانی همچنین بر بررسی عملکرد بانک ها و تسهیلات داده شده و معوقات مغفول مانده تاکید کرد و خواستار شناسایی مجرمان اقتصادی و معرفی آنان به قانون و مردم شد تا به دور از ملاحظات باندی و گروهی مشکل عظیم اقتصادی حل و اقتصاد مقاوتی محقق شود.

سیام**2025**1336
کد N382968

وبگردی