آفتاب

آغاز انتخابات ریاست جمهوری اندونزی

آغاز انتخابات ریاست جمهوری اندونزی

انتخابات ریاست جمهوری اندونزی امروز (چهارشنبه) آغاز شد که به رقابت تنگاتنگی میان یکی از نیروهای ویژه سابق که تحت سال‌ها حکومت خودکامه به وجود آمده و یک سیاستمدار جدید که در این دموکراسی نوپا پدیدار شده، تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این انتخابات که سومین انتخابات مستقیم ریاست جمهوری در اندونزی محسوب می‌شود، ژنرال "پرابووو سوبیانتو"، یکی از نیروهای ویژه سابق و "جوکو ویدودو"، فرماندار جاکارتا با یکدیگر رقابت می‌کنند که در نظرسنجی‌های صورت گرفته شانه به شانه یکدیگر حرکت کرده‌اند.

این یکی از کثیف‌ترین و پربرخوردترین رقابت‌های انتخاباتی در تاریخ اندونزی است که به طور سنتی از ارزش سیاست توافق عمومی حمایت می‌کند.

برنارد واناندی 37 ساله در یکی از پایگاه‌های انتخاباتی در منتنگ واقع در حومه جاکارتا گفت: این یکی از مهمترین انتخابات در تاریخ اصلاحات اندونزی است. به عنوان نسل جوان توقعات بسیاری از رهبر جدید داریم و امیدواریم که اوباعث پیشرفت و تغییر چشمگیر کشورمان شود.

این انتخابات امروز از جزایر شرقی اندونزی آغاز و در جزایرغربی این کشور حدود ساعت شش به وقت گرینویچ پایان می‌یابد.

دولت اندونزی امروز را یک تعطیلی عمومی اعلام کرد و مراکز خرید بسته می‌باشند. خیابان‌های جاکارتا به طور غیرعادی خلوت و بدون ترافیک است و به نظر می‌آید که پایگاه‌های انتخاباتی کاملا از عهده رسیدگی به موج گسترده رای دهندگان بر می‌آیند. صدها تن در خارج از پایگاه‌های رای گیریشهر بوگور واقع در جنوب جاکارتا صف بسته‌اند.

جوکو ویدودو 53 ساله ملقب به "جوکووی" مشهورترین سیاستمدار اندونزی محسوب می‌شود اما مورد علاقه افراد بسیاری نیست.

رسانه‌های ملی گفتند، قرار بود "مگاواتی سوکارنوپوتری"، رئیس جمهوری پیشین و رئیس حزب دموکراتیک اندونزی پس از انداختن رای خود در صندوق توسط جوکووی همراهی شود.

این انتخابات نشان دهنده نخستین باری است که یک رئیس جمهور منتخب زمام امور را به رهبر دیگری محول می‌کند.

یکی دیگر از رای دهندگان گفت: امیدوارم رئیس جمهور جدید بهتر از رهبران پیشین عمل کند و تعهدات توخالی ندهد. در گذشته روئسای جمهور هرگز به تعهدات خود عمل نمی‌کردند.

کمیسیونر انتخابات حضور گسترده‌ای از 190میلیون رای دهنده واجد شرایط را انتظار دارد که 11 درصد از آن‌ها برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N382965

وبگردی