آفتاب

روسیه از حمایت آمریکا از ادامه جنگ در اوکراین انتقاد کرد

روسیه از حمایت آمریکا از ادامه جنگ در اوکراین انتقاد کرد

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از حمایت آمریکا از ادامه جنگ و خونریزی در اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که آمریکا به وضعیت اوکراین توجه خاص دارد، اظهار داشت: ما می خواهیم باور کنیم که آمریکا علاقمند به برقراری آتش بس در شرق اوکراین است.

وی افزود : اما به متن گفت وگوی تلفنی اخیر روسای جمهوری آمریکا و فرانسه نگاه کردم و در حالی که طرف فرانسوی بر برقراری فوری آتش بس تاکید کرده بود، اوباما سرکوبی کامل جدایی طلبان را حق دولت اوکراین خوانده بود.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: این امر واقعیت موضع آمریکا در مساله اوکراین را نشان می دهد که با مواضع کشورهای اروپایی تفاوت دارد.

وی اضافه کرد: امیدوارم در نشست آتی وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اجلاس سران آن، دولت های اروپایی بتوانند بیانیه برلین برای حل و فصل بحران اوکراین را تحقق بخشند.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست تحریمی اتحادیه اروپا اظهار داشت : از پیگیری اوضاع در مورد بررسی فهرست های تحریمی اتحادیه اروپا صرف نظر کرده ام و فقط به پایان هر چه سریعتر کشتار و خونریزی ها در اوکراین فکر می کنم.

لاوروف گفت: سران اوکراین برقراری آتش بس را فقط در صورت تسلیم شبه نظامیان امکان پذیر می دانند که این مساله امکان برقراری صلح را از بین می برد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به بیانیه برلین که در نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین صادر شد، افزود: در این بیانیه بر برقراری آتش بس فوری و آغاز مذاکرات میان نمایندگان دولت اوکراین و مناطق جنوب و شرق این کشور تاکید شده است و معتقدیم اجرای مفاد این بیانیه برای حل بحران اوکراین ضروری است.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N382949

وبگردی