آفتاب

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: دست دشمن در دوعرصه تهدید و تحریم خالی است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: دست دشمن در دوعرصه تهدید و تحریم خالی است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با صدور بیانیه‌ای پیرامون بیانات مهم رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام خواستار آن شد که دولت برای اقتصاد مقاومتی و استفاده از توانمندی‌های داخل کشور فکری کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل این بیانیه ببه شرح زیر است:

سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام حاوی نکات مهمی بود که شاید مهمترین آنها را بتوان تاکیدات چندین باره رهبری بر موضوعاتی ثابت نظیر تکیه بر توانمندی های درونی و کوتاه نیامدن جلوی دشمنان دانست. لذا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سراسر کشور لازم می‌داند توجه شخص رئیس جمهور و دولت محترم را به نکات ذیل جلب نماید:

یکم: در نخست کلام لازم است تاکید نماییم، دانشجویان بسیجی همچون گذشته و مثل همیشه دست یاری خود را به سوی دولت دراز کرده و به فرموده رهبر انقلاب «حامی واقعی دولت ها در مشکلات» هستند و انتظار می رود دولت محترم و شخص رئیس جمهور، انتقادات وارده را نه مچ گیری و غرض ورزی، بلکه انجام وظیفه شرعی و «نصیحه لائمه المسلمین» تلقی کنند.

دوم: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند دست دشمن در دوعرصه تهدید و تحریم خالی است و مسئولین دولتی بهتر است به جای نگاه به بیرون و چشم انتظارِ دستِ دشمن نشستن، توان خود را معطوف به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی کنند؛ چراکه رونق اقتصادی و توسعه به معنای حقیقی کلمه نه در اجرای جندین باره نسخه های وارداتی، بلکه در توجه به ظرفیت‌های درونی کشور و برنامه ریزی بر اساس آنهاست. دولت محترم باید توجه داشته باشند که مبادا دستگاه محاسباتیشان بر اساس تبلیغات و فشارهای دشمنان دچار اشباه شود و توجه و باور داشته باشند که مسأله هسته ای برای طرف مقابل، بهانه است و علت واقعی تحریم‌ها نه مساله هسته‌ای، بلکه استقلال ملت ایران است. بنابراین به جاست همانقدر که رفع تحریم دغدغه مسولین محترم دولتی و نقل محافلشان است، فکری برای اقتصاد مقاومتی و استفاده از توانمندیهای داخل کشور کنند.

سوم: مسأله ای که در مذاکرات اخیر هسته ای جایگاهی مهم دارد و رهبر فرزانه انقلاب برای چندمین بار بر آن تاکید کردند، لزوم کوتاه نیامدن در برابر زیاده خواهی دشمنان است. تاکید رهبری بر مساله «ظرفیت غنی سازی» و 190هزار سانتریفیوژ نشاندهنده ی این مساله است که فشارها و تلاش های دشمن مبنی بر راضی کردن ایران به کاهش این تعداد، نباید منجر به عقب نشینی طرف ایرانی و کوتاه آمدن از حق خود شود. امیدواریم «فرزندان انقلاب» اشاره رهبری را دریافت کرده و بدان پایبند باشند. چرا که ما نیز مانند رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره‌کننده‌مان اعتماد داریم.

چهارم: برخورد تحکم آمیز و تهاجمی نسبت به منتقدان دولت و افراطی خواندن آنها از رویه های ثابت برخی مسئولین دولت بود. مساله ای که باعث برهم خوردن وحدت و یکپارچگی ملی می شد و به همین علت مورد انتقاد دلسوزان انقلاب نیز قرار می گرفت.

اشاره و انتقاد صریح رهبر انقلاب از برخی تلاش ها برای کنارزدن جریانات مؤمن با شعار اعتدال که برای دومین بار طی ماه‌های اخیر صورت می‌گیرد، نشان دهنده تلاش مستمر برخی جریانات در راستای عملی کردن این طرح است. آسیبی که بارزترین نمونه آن را در عزل و نصب های جناحی وزیرعلوم و تاکید بر استفاده از عناصر حاشیه ساز و حاشیه دار و حامی و فعال در فتنه88 شاهد هستیم که منجر به غالب شدن فضای آشوب و جنجال در فضای دانشگاه ها در یک سال اخیر شده است. امری که در دیدار اساتید دانشگاه با رهبر معظم انقلاب نیز مورد انتقاد ایشان قرار گرفت.

بروز دیگر این آسیب را می توان حمایت های بی‌دریغ وزیر فرهنگ و ارشاد دولت از جریانات شبه روشنفکری و بی مهری به جریانات مومن فرهنگی دانست. تاکید بر تقدیر از چهره های بدنام در عرصه هنر، اتخاذ مواضع خوشایند روشنفکران دلچرکین با انقلاب، اجازه انتشار به کتب و نویسندگان بدسابقه، از نمونه این اقدامات است.

لذا از دولت و شخص رئیس جمهور توقع می رود اشاره رهبری در این مورد را دریافت کرده و توجه خود را معطوف به برخورد با دست‌های کوشا برای انزوای جریانات مومن و متعهد در بدنه دولت نمایند.

در پایان لازم می دانیم که بار دیگر تایید نماییم، دانشجویان بسیجی آمادگی دارند در جمیع جوانب و همه زمینه ها آستین همت را بالا زده و کمک حال دولت برای برداشتن موانع و مشکلات از سر راه پرپیچ و خم پیشرفت باشند.

انتهای پیام

کد N382749

وبگردی