آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ایلنا:

سفر ظریف به عربستان نیازمند آمادگی کشور مقابل است

سفر ظریف به عربستان نیازمند آمادگی کشور مقابل است

توافق 50 درصدی نشان از این دارد که بر روی بسیاری از مسائل اشتراک نظر حاصل شده است.این یک خود پیشرفت است هر چند که بسیار کند بوده و اختلافاتی اساسی وجود دارد و برای رفع این اختلافات باید گفت‌وگوهای فنی، حقوقی و سیاسی تداوم یابد تا زمینه‌های لازم برای رسیدن به توافق صد در صدی حاصل شود.

سخنگوی وزارت‌خارجه با بیان اینکه تاکنون زمانی برای سفر وزیرخارجه به عربستان مشخص نشده است گفت:‌ برای انجام این سفر نیازمند آمادگی کشور مقابل نیز است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه یکی از روزنامه‌های عربی از سفر آقای ظریف به عربستان پس از اتمام مذاکرات خبر داده بود آیا این خبر صحت دارد گفت: چنانچه آمادگی‌های لازم برای این سفر وجود داشته باشد، این سفر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: اینکه زمانی برای سفر به عربستان مشخص شده باشد،‌تعیین نشده و نیازمند آمادگی کشور مقابل نیز است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اخیرشان از یک توافق 50 درصدی خبر داده بودند، ارزیابی‌تان از این توافق چیست و بر روی چه موارد و مسائلی توافق صورت گرفته است، اظهار داشت: قرار نیست درباره متن اظهار نظری شود چون ممکن است این متن تا پایان مذاکرات باز مورد تغییر و تحول قرار گیرد.
افخم با بیان اینکه این توافق 50 درصدی نشان از این دارد که بر روی بسیاری از مسائل اشتراک نظر حاصل شده است تصریح کرد: این یک خود پیشرفت است هر چند که بسیار کند بوده و اختلافاتی اساسی وجود دارد و برای رفع این اختلافات باید گفت‌وگوهای فنی، حقوقی و سیاسی تداوم یابد تا زمینه‌های لازم برای رسیدن به توافق صد در صدی حاصل شود.
این مقام بلند پایه وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: امیدوارم تا پایان تیر ماه بتوان جزئیات بیشتری در این باره ارائه کنم و هرگونه اظهار نظر در باره توافق در زمان کنونی زودرس است.

کد N382733

وبگردی