آفتاب

افخم: مصممیم توافق حاصل شود اما نه به هر قیمتی

افخم: مصممیم توافق حاصل شود اما نه به هر قیمتی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به سوالات ان‌ها پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم در پاسخ به ایسنا درباره ششمین دور مذاکرات وین و اظهارات برخی دیپلمات‌ها مبنی بر وجود شکاف‌ها میان اعضای مذاکره‌کننده، گفت: گفت‌وگوها از یازدهم تیرماه شروع شده و ما اعلام کردیم که آماده هستیم که تا پایان تیرماه حتی فراتر از آن برای رسیدن به نتیجه عادلانه، پایدار و منطقی گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: هیات ایرانی برای مذاکرات به وین رفته و این پروسه ادامه دارد. در این پروسه تقریبا ما از موضوعات آسان به موضوعات سخت حرکت کردیم. موضوعات اینگونه دسته‌بندی شد و به تدریج و به طور مرحله‌ای بخش‌هایی قابل تفاهم بوده و طرفین دیدگاه نزدیکی داشتند. تفاهماتی انجام شد ولی در عین حال اکنون به موضوعاتی رسیدیم که اختلاف‌نظرهای اساسی وجود دارد اما گفت‌وگوهای فشرده، سخت و جدی در مذاکرات جریان دارد.

افخم با بیان اینکه مذاکرات پیشرفت داشته اما این پیشرفت کند بوده است، گفت: امیدواریم با واقع‌بینی نسبت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران طرف مقابل تصمیمی عاقلانه اتخاذ کند و همان تصمیم دشواری که اعلام می‌کنند از سوی آنها اتخاذ شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره احتمال حضور وزرای خارجه کشورهای مذاکره‌کننده، گفت: بخش زیادی از این پیوستن، اطلاع از روند مذاکرات و تداوم رایزنی‌ها خواهد بود. ما در عین حال مصمم هستیم که توافق حاصل شود اما نه به هر قیمتی. از سوی دیگر اعلام آمادگی داریم که گفت‌وگوها را ادامه دهیم. گفت‌وگوها با جدیت ادامه دارد و امیدواریم در مقطع اعلام شده بتوانیم به یک توافق پایدار، منطقی و عادلانه برسیم. هدف ما فقط بحث زمان نیست بلکه دستیابی به توافق مورد نظر است.

این خبر تکمیل می‌شود.

کد N382602

وبگردی