آفتاب

بی اطلاعی نمایندگان از مصوبه ممنوع التصویری خاتمی!/نکو: ممنوع التصویری خاتمی کمکی به مشکلات اقتصادی کشور می‌کند؟/قاضی‌پور:والله خبر ندارم

بی اطلاعی نمایندگان از مصوبه ممنوع التصویری خاتمی!/نکو: ممنوع التصویری خاتمی کمکی به مشکلات اقتصادی کشور می‌کند؟/قاضی‌پور:والله خبر ندارم

مصوبه مجلس برای ممنوع‌التصویری خاتمی! جمله‌ای غریب بود هم برای مردم هم برای نمایندگان بویژه برای رسانه‌ها که از خود می‌پرسیدند این مصوبه برای چه زمانی بود که آنها از آن غافل ماندند؟

روزنامه آرمان در گزارشی نوشت؛

«نامه نمایندگان مجلس برای پیگیری درخواست قبلی‌شان مبنی بر ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی بوده و مسئله جدیدی نیست.» این جمله را اسماعیل کوثری به ایرنا گفته است. مصوبه مجلس برای ممنوع‌التصویری خاتمی! جمله‌ای غریب بود هم برای مردم هم برای نمایندگان بویژه برای رسانه‌ها که از خود می‌پرسیدند این مصوبه برای چه زمانی بود که آنها از آن غافل ماندند؟ حالا اگر مصوبه مجلس بوده پس چرا بار دیگر از سوی نمایندگان مجددا مطرح شده است؟ اگر واقعا مجلس در چنین جایگاهی قرار دارد که بتواند چنین مصوبه‌ای داشته باشد، چرا تندروها تاکنون فضایی برای عملیاتی کردن آن نداشتند و اصلا مگر لازم بود برای چنین مصوبه‌ای از وزیر دادگستری درخواستی داشته باشند که کوثری در این باره هم گفته است: اقدام نمایندگان مجلس در جمع آوری امضا برای عملی کردن این درخواست آنان بوده است. پاسخ کوثری نمی‌تواند برای تمام این پرسش‌ها پاسخ باشد . برخی اینگونه عنوان می‌کنند که موج حمایت از خاتمی در برابر درخواست 10 نماینده آن چنان بلند بود که حتی اصولگرایانی مانند حسین مظفر که تا پیش از این انتقادات زیادی به خاتمی داشت را هم با خود همراه کرد و اکنون برای پایین آوردن این موج باید اقدامات دیگری انجام شود. آرمان در این خصوص با 4 نماینده مجلس صحبت کرد و درباره مصوبه‌ای که هیچگاه رسانه‌ای نشد اما کوثری در مورد آن سخن گفت سوال کرد.

مجلس و مصوبه ممنوع التصویری خاتمی؟!
منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تعجب پرسید: مصوبه ممنوع‌التصویری خاتمی؟ بعد که قضیه مصاحبه کوثری را برایش گفتیم، گفت: من شنیده بودم که شورای عالی امنیت ملی چند وقت قبل چنین مصوبه‌ای داشته است. اصلا چنین مصوباتی برای مجلس نیست و شورای عالی امنیت ملی باید در جریان باشد و صلاحیت توضیح دارد. او البته گفت که از مصوبات مجلس قبل اطلاعی ندارد.

به فکر پیشرفت کشور باشید نه ممنوع التصویری خاتمی
ابراهیم نکو یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم پس از اطلاع از آنچه کوثری گفته فورا پاسخ داد که چنین مصوبه‌ای در مجلس نهم نداشتیم. باید از افرادی که خواهان ممنوع التصویری خاتمی هستند پرسید بر چه مبنایی چنین موضوعاتی را در مجلس مطرح می‌کنند. بیایند پاسخ دهند تا شاید ما هم متوجه آن بشویم! نکو تاکید کرد: آنچه دارای اهمیت است این که مجلس نباید به موضوعات حاشیه‌ای بپردازد و اگر قرار است آقای خاتمی و دیگران ممنوع التصویر شوند مراجع دیگر متولی این کار هستند و نه مجلس. چون مجلس موضوعات دیگری دارد که باید به آنها بپردازد. این نماینده میانه‌روی مجلس ادامه داد: نمایندگان محترم به جای اینکه وقت و فکر خود را صرف اندیشیدن به چنین موضوعات حاشیه‌ای بکنند به ارائه طرح‌ها و مصوباتی مشغول شوند که برای پیشرفت کشور دارای اهمیت است. نکو با بیان اینکه «کشور در موضوع اقتصادی نیاز به کار زیاد دارد» گفت: طرح ممنوع التصویری خاتمی نمی‌تواند کمکی به مشکل اقتصادی بکند. اگر برخی به اقدامات آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری یا بعد از آن انتقاد دارند می‌توانند از طریق مصاحبه با رسانه‌ها به بیان دیدگاه‌ها و انتقادات خود بپردازند نه اینکه در مورد ممنوع التصویری خاتمی در مجلس صحبت کنند. اگرانتقادات آنها بجا باشد در آن زمان قوه قضاییه ورود پیدا خواهد کرد.

بی‌اطلاعی یک نماینده دیگر
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس هم گفت: وا... من خبر ندارم. مگر چنین مصوبه‌ای هم داریم؟

شعار را رها و شور آفرید
کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل هم درباره اظهارات کوثری گفت: شاید مجلس هشتم چنین مصوبه‌ای داشته چون در مجلس نهم نداشتیم. او تاکید کرد: باید در جهت جذب حداکثری حرکت کرد و به نیروهای دلسوز؛ وفادار به کشور، محبوب، مورد وثوق و سرمایه‌های اجتماعی آنها بها داد. وی معتقد است: چنین صحبت‌هایی مبنی بر ممنوع التصویر کردن خاتمی یک موضوع جناحی و سیاسی است که ربطی با پیشرفت کشور و توسعه ندارد. مقام معظم رهبری هم دوشنبه شب تاکید داشتند که باید از مسایل حاشیه‌ای دوری کرد پس چه خوب بود برخی همکاران به این نکته توجه می‌کردند و انرژی خود را صرف مسایل غیر ضروری نمی‌کردند. پیرموذن معتقد است: در چنین فضایی که اعتدال همه جا را فرا گرفته است باید به جای طرح چنین موضوعاتی به راهکارهای وحدت بیشتر اندیشید و در آن مسیر گام برداشت. باید به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشیم و نه ممنوع‌التصویر کردن خاتمی. باید شعار را رها کرد و شور آفرید.
کد N382583

وبگردی