آفتاب

رهبر اپوزیسیون ترکیه: اردوغان ابتدا باید از اتهامات مالی تبرئه شود

رهبر اپوزیسیون ترکیه: اردوغان ابتدا باید از اتهامات مالی تبرئه شود

رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان پیش از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری باید از اتهام رسوایی‌های مالی تبرئه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اصلی مخالف مردم جمهوری‌خواه که منتقد تند نامزدی رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه برای انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: اگر اردوغان را بتوان تبرئه کرد، هیچکس نمی‌تواند مخالف تلاشش برای نامزدی در این انتخابات باشد.

قلیچدار اوغلو روز سه‌شنبه در جریان دیدار با گروه پارلمانی حزب به مساله رسوایی مالی دولت آنکارا و اردوغان و کشف 5 / 1 تن طلا از یک هواپیمای باری در استانبول اشاره کرد و از رای‌دهندگان حزب حاکم پرسید آیا می‌خواهند به نخست‌وزیری رای دهند که یک کارمند مدنی را به خاطر رد دریافت رشوه تبعید کرده است؟

رهبر حزب مخالف مردم جمهوری‌خواه همچنین با انتقاد از اظهارات اخیر اردوغان مبنی بر اینکه رئیس جمهوری تشریفاتی نمی‌شود، گفت: یک رئیس‌جمهور منتخب بایستی کاملا خنثی و تشریفاتی باشد. بایستی هوشیار و آگاه باشد و قادر باشد نماینده تمامی اقشار جامعه ترکیه باشد.

وی همچنین شبکه تلویزیونی تی‌آرتی را به خاطر تبلیغات یک جانبه از حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان، مورد انتقاد قرار دارد.

پیش از اردوغان نیز حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه (CHP) و جنبش ملی‌گرایان (MHP) به صورت مشترک «اکمل‌الدین احسان اوغلو»، دبیرکل سابق سازمان همکاری‌های اسلامی را به عنوان نامزد پست ریاست جمهوری تعیین کردند. «صلاح‌الدین دمیرتاش» دومین نامزدی بود که از حزب دموکراتیک مردم (HDP) برای انتخابات ریاست جمهوری 19 مرداد ماه تعیین شد.

انتهای پیام

کد N382496

وبگردی