آفتاب

ارتش عراق در آستانه پاکسازی تکریت/مسکو به دنبال برگزاری نشستی بین‌المللی درباره عراق

ارتش عراق در آستانه پاکسازی تکریت/مسکو به دنبال برگزاری نشستی بین‌المللی درباره عراق

سخنگوی ارتش عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: پس از پیشروی‌های گسترده‌ای که ارتش عراق در اطراف شهر تکریت داشته زمان عملیات پاکسازی تکریت از تروریست‌های داعش نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، قاسم عطا، سخنگوی ارتش عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد: ارتش عراق در عملیات میدانی در اطراف شهر تکریت به پیشروی‌های بسیاری دست یافته و آماده است تا دست به حمله‌ای تعیین کننده علیه اعضای داعش بزند که این شهر را تحت تصرف خود درآورد.

در این راستا یک مقام امنیتی در تکریت اعلام کرد که نیروهای امنیتی در حال حاضر خود را برای نفوذ به تکریت ظرف دو روز آینده آماده می‌کنند تا این شهر را به طور کامل از لوث وجود اعضای داعش پاکسازی کنند.

این در حالی است که تعدادی از اعضای "گردان ابوالفضل عباس"‌به پایگاه اسپایکر در تکریت اعزام شده‌اند.

این مقام گفت: ماموریت این گردان همکاری با نیروهای امنیتی شهر تکریت برای پاکسازی این شهر است.

در همین حال جنگنده‌های عراقی منطقه هرمات در غرب شهر موصل را هدف قرار دادند که بر اثر این حمله 16 تن کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، منابع در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای عراقی و اعضای شورای بیداری با تروریست‌ها در غرب شهر الرمادی در استان الانبار به وقوع پیوسته است.

از سوی دیگر، در دو حمله جداگانه در سامرا در استان صلاح‌الدین هشت تن از جمله نیروهای پلیس کشته شدند.

سعد معن، سخنگوی عملیات بغداد اعلام کرد که 40 تن از اعضای داعش در عملیات پیشدستانه در منطقه یوسفیه کشته شدند و مناطق رشیدیه و جنوب منطقه یوسفیه به طور کامل از تکفیری‌ها پاکسازی شده است.

در همین حال گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگوی مطبوعاتی عنوان داشت: همه ما نسبت به آنچه در عراق رخ می‌دهد نگران هستیم، عراق با خطر تجزیه روبروست و جامعه بین‌الملل به این درک رسیده است که زمان آن فرارسیده تا دست به کار شود.

این مقام روسی با بیان اینکه مسکو پیشنهاد برگزاری کنفرانسی بین‌المللی در خصوص تهدیدهای تروریستی در عراق را مطرح ساخته است، اظهار امیدواری کرد که این طرح در عرصه بین‌الملل مورد حمایت واقع شود.

گاتیلف خاطرنشان کرد: مسکو روی همکاری با آمریکا در مقابله با تهدیدهای تروریستی در عراق حساب باز می‌کند.

وی گفت: این نوع چالش‌ها و تهدیدهای فرامرزی ایجاب می‌کند که همکاری‌های دوجانبه‌ای صورت بگیرد و در وهله نخست باید بین کشورهایی همچون آمریکا و روسیه این همکاری حاصل شود.

از سوی دیگر، فائزه العبیدی، از اعضای ائتلاف الوطنیه، اعلام کرد که این ائتلاف تصمیم قطعی در خصوص حضور در جلسه پارلمان در روز یکشنبه را نگرفته است.

وی این مساله را بعید دانست که تصمیم نهایی در خصوص نامزد ریاست پارلمان عراق تا قبل از جلسه یکشنبه صورت بگیرد.

در همین حال عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد: برخی طرف‌های سیاسی در تلاش هستند تا برای حل و فصل بحران‌ها شرکا را کنار بزنند.

وی در مراسمی گفت: ما بحران‌های سیاسی بسیاری داریم و نیازمند این هستیم که این بحران‌ها بر اساس اصول اخلاقی و نه کنار زدن شرکا حل و فصل شود.

انتهای پیام

کد N382458

وبگردی