آفتاب

درخواست اتحادیه عرب برای نشست اضطراری شورای امنیت درخصوص اوضاع غزه

درخواست اتحادیه عرب برای نشست اضطراری شورای امنیت درخصوص اوضاع غزه

دبیرکل اتحادیه عرب از شورای امنیت خواست تا به منظور توقف خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه جلسه فوری تشکیل دهد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد: این حق مردم فلسطین است که بعد از گسترش عملیات نظامی از سوی اسرائیل از راه‌های قانونی از خود دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب تشکیل جلسه فوری به منظور اتخاذ تدابیر لازم درخصوص توقف کشتارهای رژیم صهیونیتی را از شورای امنیت خواستار شد.

العربی خاطرنشان کرد که وی درخصوص بررسی رویدادهای کنونی نوار غزه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگوهایی را آغاز کرده است و در این باره با دیگر وزیران خارجه عرب بحث و نشست‌های خود را ادامه خواهد داد.

وی از گسترش عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی به شدت ابراز نگرانی کرد و افزود: اقدامات اسرائیل نقض آشکار حقوق بشر و همچنین نقض توافقنامه‌های ژنو و قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی درخصوص اوضاع فلسطین خواهد بود.

نبیل العربی همچنین نسبت به پیامدهای تجاوزهای این رژیم و ادامه خشونت‌ها علیه شهروندان فلسطینی هشدار داد.

پیشتر نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تصمیمات رژیم صهیونیستی را مبنی بر گسترش عملیات نظامی خود در کرانه باختری محکوم کرد.

ابوردینه اظهار کرد: افزایش حملات نظامی اسرائیل علیه نوار غزه و ادامه سیاست‌های سرکوب گرایانه به منزله اعلام جنگ گسترده با مردم فلسطین است که خود اسرائیل به تنهایی باید عواقب آن را بپذیرد و پاسخگوی آن باشد.

پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از جامعه بین‌الملل خواست تا به منظور پایان دادن به خونریزی‌ها و بی‌ثباتی‌های منطقه از سوی رژیم صهیونیستی به سرعت وارد عمل شود و مانع ادامه آن شود.

انتهای پیام

کد N382277

وبگردی