آفتاب
یک استاد دانشگاه:

معنویت، درمان دردها و بحران‎های امروز دنیاست

معنویت، درمان دردها و بحران‎های امروز دنیاست

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان گفت: رواج ناهنجاری‌ها ناشی از ضعف باورهای دینی و فقدان معنویت در جامعه است.

جت‎الاسلام گراوند در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، گفت: اگر در جوامع اسلامی خصوصا در جامعه خودمان شاهد بروز برخی ناهنجاری‎ها هستیم، ناشی از ضعف باورهای دینی و فقدان معنویت و به طور کلی عمل نکردن به سفارشات دین مبین اسلام است.

وی از معنویت به عنوان درمان دردها و بحران‎های امروز دنیا یاد کرد و افزود: در دنیای امروز، فاکتورهای جعلی زیادی نظیر فرقه‎های انحرافی، عرفان‎های کاذب و جریان‎هایی بعضا با عناوین و قالب‎های جذاب و فریبنده به عنوان راهکار به بشریت عرضه می‎شود که غالبا افراد تکلیف‎گریز، بی‎بصیرت و سست‎عنصر جذب آن‎ها می‎شوند.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان گفت: در اینکه بشر همواره نیازمند الگو بوده و هست تردیدی نیست و به جهت این نیاز ذاتی، خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را که پیامبر رحمت است به عنوان الگوی بندگی و اخلاق به بشریت معرفی کرده است.

گراوند عبودیت را به عبودیت خالق هستی، عبودیت شیطان و عبودیت نفس تقسیم‎ و خاطرنشان کرد: اگر مشاهده می‎شود که فرقه‎های انحرافی از جمله گروهک‎های تکفیری و دنیای غرب که خود را مالک و مصلح بشریت دانسته و دست به هر اقدام وقیحانه‌ای می‎زنند، این هم نوعی بندگی است، البته از نوع دوم یعنی بندگی شیطان و نفس، بنابراین افراد واقع‎بین نیز حساب آن‎ها را از اسلام جدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بی‎تردید تمام دستورالعمل‎های دین مبین اسلام مطابق فطرت و نیاز انسان‎ها است و اگر امروزه شاهد آمار بالای ناهنجاری‎ و حتی بیماری‎ها هستیم عمدتا به دلیل عمل نکردن به دستورالعمل‎های دینی است.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان گفت: دین به دنبال سعادت، سربلندی، سلامتی و عزت انسان‎ها در دنیا و آخرت است که البته این برای هرکسی قابل درک نیست.

گرواند در ادامه بیان کرد: حال که در ماه مبارک رمضان، ماه خوب خدا، ماه برکت، رحمت و مغفرت هستیم، فرصتی برای وصل شدن به اقیانوس بیکران الهی و تطهیر از آلودگی‎ها و زدودن غبار از روح و جسم دست داده است که باید قدر دانسته و نهایت بهره را از آن ببریم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این ماه بافضیلت، مهمانی ویژه‎ای را برای تربیت روح و غفلت‎زدایی و زدودن زنگارها از دل ترتیب داده که می‎تواند در حیات معنوی انسان تحولی پدید آورد و او را به سعادت ابدی برساند.

انتهای پیام

کد N382214

وبگردی