آفتاب
فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

دلسوزی خاتمی برای نظام خیلی بیشتر از افراطیون است/ محدودکنندگان خاتمی پشتوانه سیاسی ندارند

دلسوزی خاتمی برای نظام خیلی بیشتر از افراطیون است/ محدودکنندگان خاتمی پشتوانه سیاسی ندارند

خاتمی در مقایسه با بسیاری از افراد پشتوانه سیاسی و مردمی محکمی دارد. در مقابل افراطیونی که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار نیستند، همواره احساس خطر می‌کنند.

یك فعال سیاسی اصلاح طلب تاكید كرد: قطعا دلسوزی سید محمد خاتمی برای نظام و کشور خیلی بیشتر از افراطیون است اما آنها با این کار خود نظام را زیر سوال می‌برند.

حجت‌الاسلام محمد تقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه برخی نه احترامی برای اشخاص قائلند و نه منافع ملی را می‌شناسند، گفت: این افراد تنها در زندگی خود به دنبال مبارزه سیاسی هستند. کسانی که در مجلس به دنبال طرح مسائلی از قبیل ممنوع البیانی یك شخصیت سیاسی و یا تهمت به رئیس جمهور هستند نه معنای نمایندگی مردم را می‌شناسند و نه مباحث قانونی را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: این مبارزات سیاسی بر هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست. وقتی یکی از همین افراد رئیس جمهور را متهم به جاسوسی فقهی می‌کند، نشان می‌دهد که این گروه سواد درستی ندارند در غیر این صورت چنین حرفی را بیان نمی‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه ملت باید در انتخابات مجلس آینده بیدار باشند تا چنین افراد بی‌سوادی وارد بهارستان نشوند، گفت: سیدمحمد خاتمی از سرمایه‌های ملی کشور است و باید در مورد او به گونه‌ای سخن گفت که این سرمایه حفظ شود. کسانی که امروز بحث ممنوع‌التصویر،ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان شدن او را بیان می‌کنند، پشتوانه سیاسی و علمی لازم را ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هر جا خاتمی سخن گفته خط او اصل نظام بوده است، گفت: قطعا دلسوزی سید محمد خاتمی برای نظام و کشور خیلی بیشتر از افراطیون است اما آنها با این کار خود نظام را زیر سوال می‌برند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه خاتمی طی این سال‌ها حفظ نظام بوده است، گفت: گروه‌های تندرو دغدغه نظام را نداشته و تلاش می‌کنند همه چیز را زیر سوال ببرند. خاتمی در مقایسه با بسیاری از افراد پشتوانه سیاسی و مردمی محکمی دارد. در مقابل افراطیونی که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار نیستند، همواره احساس خطر می‌کنند.

فاضل میبدی با بیان اینکه خاتمی امروز در میان مردم جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: هیچ نقطه ضعفی در زندگی سیدمحمدخاتمی پیدا نمی‌کنیم. متاسفانه این افراد هیچ‌گاه از طریق گفتگو وارد بحث نمی‌شوند، اما باید از آنها پرسید طبق چه مجوزی خاتمی باید ممنوع‌البیان شود؟ ضمن اینکه صدور حکم با قوه قضاییه است و شورای عالی امنیت ملی جز در مسائل ملی نمی‌تواند در خصوص افراد حکمی صادر کند.

وی چنین هجمه‌هایی به شخصیت‌های برجسته کشور را نشان از ضعف،ترس و بی‌اخلاقی طرف مقابل برشمرد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر برخوردهای خلاف اخلاق و حذفی در کشور جمع شود و چارچوب اخلاقی و منافع ملی در رفتارها مد نظر قرار گیرد.

کد N382153

وبگردی