آفتاب

اتحادیه عرب خواستار نشست فوری شورای امنیت شد

اتحادیه عرب خواستار نشست فوری شورای امنیت شد

خبرگزاری تسنیم:

اتحادیه عرب خواستار آن شد شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشستی فوری توقف حملات اسرائیل علیه غزه را مورد بررسی قرار دهد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه عرب خواستار نشست فوری شورای امنیت برای توقف حملات جنگنده‌های اسرائیل علیه غزه شده است. این خبر را روزنامه صهیونیستی هاآرتص مخابره کرده اما هنوز به جزئیات بیشتری از آن اشاره نکرده است.

این خبر در حالی اعلام شده که گزارش‌ها حاکی است ارتش اسرائیل پس از چندین مورد حمله هوایی به غزه اکنون برای تهاجم زمینی به این نوار ساحلی تحت محاصره آماده می‌شود.

ارتش رژیم اسرائیل در راستای عملیات موسوم به «لبه محافظ»، نیروهای خود را برای حمله زمینی احتمالی بسیج و اعلام کرده است جنبش مقاومت فلسطینی حماس هدف این تهاجم است.

در حالی که رسانه‌های رژیم اسرائیل از مهیا بودن شرایط برای حمله به غزه خبر می‌دهند، ده‌ها خودروی زره‌پوش از جمله تانک و بلدوزر در مرز غزه به صف شده‌ و منتظر دستور هستند.

در این بین، اسرائیل بیمناک است که موشک‌های حماس که در تلافی حملات هوایی این رژیم به غزه شلیک می‌شوند بتوانند تا تل‌آویو برسند. اسرائیل روز سه‌شنبه (17 تیر) در حملات هوایی و دریایی خود 50 نقطه در غزه را هدف حمله قرار داد.

به گفته لرنر حماس نزدیک به 10 هزار موشک از جمله موشک‌های دور بُرد در اختیار دارد که می‌توانند «تا تل‌آویو و فراتر» از آن را هدف بگیرند.

تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که هفته گذشته یک نوجوان فلسطینی به نام «محمد ابو خضیر» زنده زنده سوزانده شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که جسد سه شهرک‌نشین اسرائیلی حوالی روستای «حلحول» در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری پیدا شد؛ تل‌آویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند، حال آنکه حماس این اتهام را رد می‌کند.

4949

کد N382105

وبگردی