آفتاب
رئیس جمهور در ضیافت افطاری با خانواده شهدا و ایثارگران:

هیچ دشمنی نمی تواند به منافع ملی، عزت و شرف ملت و کشور ما صدمه وارد کند

هیچ دشمنی نمی تواند به منافع ملی، عزت و شرف ملت و کشور ما صدمه وارد کند

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت گفت: هیچ دشمنی نمی تواند به منافع ملی، عزت و شرف ملت و کشور ما صدمه ای وارد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم ضیافت افطار با جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران که امشب در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد گفت: خداوند چه کرامتی به انسان داده که مستقیم با این بندگان کوچک خود سخن می گوید نه تنها با انسانهایی که به او ایمان آوردند بلکه با همه انسانها آنجایی که در قرآن می گوید یا ایها الناس.

وی ادامه داد: این خداوند رحیم و غفور به بندگانش اجازه سخن داده که اگر خداوند به ما اجازه نمی داد و می گفت با من حرف نزنید و شماها لیاقت ندارید چقدر زندگی سخت می شد.

روحانی با بیان اینکه  خداوند پناه انسانها در گرفتاریها و دلتنگیها  است تصریح کرد: اگر خداوند نمی خواست زحمات ایثارگران و فداکاری آنها را ارج و ثواب بی پایان دهد چگونه می شد ایثار ایثارگران را پاسخ داد. چرا که دولت کوچکتر از این حرفهاست و اگر تمام جامعه هم جمع شوند و هر آنچه دارند تقدیم خانواده ایثارگران کنند باز جبران زحمات آنان نیست.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگران با خدا معامله کردند گفت: حضرت خدیجه کبری یکی از ایثارگران است نه تنها اموال و زندگیش را در راه خدا و اسلام داد بلکه در روزهای سختی و در زمان شعب ابیطالب هم یک تنه به میدان آمد و همه جا برای پیامبر و اسلام عزیز فداکاری کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به فداکاری شهدا، ایثارگران و خانواده آنها گفت: این وفاداری را از پیامبر آموختیم و هیچ گاه نشد که پیامبر به یاد خدیجه کبری نباشد و از همسرش به بزرگی یاد نکند و هر کس که دوست حضرت خدیجه بود وقتی به مدینه می آمد پیامبر چقدر به آنها احترام می کرد. و همین طور شما نیز وفادار شهدا هستید. با نزدیک شدن به اذان مغرب رئیس جمهور گفت: اذان پایان سخنرانی است اگر چه دلم می خواست با شما عزیزان صحبت کنم.

وی همچنین از خانواده شهدا و ایثارگران خواست که در این لحظات معنوی و با زبان روزه برای کشور، مقام معظم رهبری، دولت و همه خدمتگزاران نظام دعا کنند.

رئیس جمهور با این دعا به سخنان خود ادامه داد: خداوند اجر بی پایان به شما خانواده شهدا و ایثارگران عنایت کند و کاری کند که دولت شرمنده خانواده های ایثار گر نباشد.

رئیس جمهور با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم که اگر این فرهنگ را زنده نگه داشتیم هیچ دشمنی نمی تواند به منافع عزت و شرف ملت و کشور ما صدمه وارد کند.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: به امید روزی که فرهنگ ایثار را برای همیشه در این سرزمین زنده نگه داریم.

 

 

کد N381969

وبگردی