آفتاب

لوگوی اردوغان برای انتخابات ریاست جمهوری، لو رفت!

لوگوی اردوغان برای انتخابات ریاست جمهوری، لو رفت!

خبرگزاری تسنیم نوشت:

 

 

 

نخست وزیر فعلی ترکیه که سودای احیای «نئو عثمانی» را در سر می‌پروراند، ترکیبی از یک نشان انتخاباتی مدرن - مذهبی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه انتخاب کرده است.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفارش اردوغان به گرافیست‌ها، طرحی تلفیقی از نام پیامبر اسلام با فونتی عربی است که از رنگ قرمز برای ترسیم آن، استفاده شده است. بی شک ، رنگ قرمز، نماد پرچم ترکیه است و البته برای ایجاد شور و حرارت انتخاباتی در بین هواداران اردوغان، انتخاب شده است. در زیر این طرح هم نام اردوغان با حروف انگلیسی و به رنگ آبی، درج شده است. هر کسی در نگاه اول این لوگو را می بیند، بیشتر به یاد نشان تبلیغاتی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 می افتد.

خبر طراحی لوگوی اردوغان را، محمد شمشک، وزیر اقتصاد کابینه اردوغان در توئیتر پخش کرد. باید منتظر باشیم و ببینیم که رقیب سرسخت و اصلی رجب طیب اردوغان یعنی اکمال الدین احسان اوغلو از چه نماد و نشانه ای برای انتخابات استفاده می کند. تا از قلم نیفتاده اینکه، اولین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با رأی مستقیم شهروندان این کشور، در نوزدهم مرداد برگزار می شود.

4949

کد N381889

وبگردی