آفتاب

ترقی: تحریم های یک جانبه علیه ایران شکسته است

ترقی: تحریم های یک جانبه علیه ایران شکسته است

تهران- ایرنا-عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ایران شکسته است، گفت: بسیاری از کشورها دیگر از آن تحریم ها تبعیت نمی کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حمیدرضا ترقی در دیدار رایزن سیاسی سفارت کره جنوبی اظهار داشت: ما خواستار اتحاد و صلح و دوستی بین دو کره شمالی و جنوبی هستیم.

وی با اشاره به نیم قرن روابط خوب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور و تعاملات فرهنگی بین دو ملت، از نوسانی که طی سه سال گذشته بین روابط دو کشور بر اثر سیاستهای آمریکا پدید آمد، اظهار تأسف کرد.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم که کره جنوبی این روابط طولانی و عمیق بین دو کشور را فدای خواسته های جاه طلبانه آمریکا نکند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: نقاط اشتراک سیاسی فراوانی بین دو کشور و دو ملت وجود دارد که می تواند محور تعاملات دو جانبه سیاسی و حزبی گردد و باید احزاب فعال کره جنوبی، در این ارتباط با واسطه سفارت و وزارتخانه با ما ارتباطات برقرار کنند.

ترقی تبعیت کره جنوبی از سیاستهای اقتصاد تحریمی آمریکا علیه ایران را اشتباه و به ضرر اقتصاد و بازرگانان کره ای دانست و تأکید کرد: بازرگانان کره ای باید تحریم ها را دور زده و مناسبات اقتصادی خود با ایران را رشد دهند.جا دارد بازرگانان کره ای هم بدون توجه به این تحریم های غیرقانونی برای سرمایه گذاری در ایران تحریم ها را دور بزنند و خود را اسیر سیاستهای غلط آمریکا نکنند.

رایزن سیاسی کره جنوبی نیز با ابراز تعهد نسبت به پیگیری روابط احزاب این کشور با دیگر کشورها،علاقه بازرگانان و سرمایه گذاران کره ای برای بازگشت به بازار ایران را در آستانه توافق ژنو مورد تأکید قرار داد و از مؤتلفه خواست از نفوذ خود در بازار تجارت برای فراهم کردن زمینة این تعامل استفاده کند.

سیام**7261**1856
کد N381885

وبگردی