آفتاب
معاون وزیر خارجه اوکراین:

گروههای مسلح در شرق اوکراین نمی خواهند سلاح هایشان را کنار بگذارند

گروههای مسلح در شرق اوکراین نمی خواهند سلاح هایشان را کنار بگذارند

تهران-ایرنا- معاون وزیر خارجه اوکراین روز سه شنبه گفت که تشکیلات مسلح غیرقانونی همچنان به حملات و تیراندازی های خود در مناطق شرقی این کشور ادامه می دهند و نمی خواهند سلاح هایشان را بر زمین بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، دنیلو لوبکیوسکی معاون وزیر امور خارجه اوکراین امروز در نشستی در مرکز بحران گفت:باتوجه به اینکه گروههای مسلح و تروریست از کنارگذاشتن سلاح های خود براساس طرح صلح رئیس جمهوری اوکراین امتناع می کنند، مرحله فعال عملیات ضد تروریستی در شرق اوکراین ادامه دارد.

این مقام ارشد وزارت خارجه اوکراین در ادامه خاطر نشان کرد: شبه نظامیان در حال از دست دادن مواضع خود هستند در حالیکه ارتش اوکراین در حال احیاء امنیت و صلح در شرق این کشور است.

تنها در 24 ساعت گذشته نیروهای ما 700 بسته مواد منفجره دست سازی که تروریست ها در شهر اسلاویانسک کار گذاشته بودند را خنثی کردند.

معاون وزیر خارجه اوکراین تصریح کرد که طرف روسی هنوز تدابیر لازم را در راستای کنترل مرزهایش با اوکراین اتخاذ نکرده است و به ارائه حمایت های فنی به گروههای مسلح ادامه می دهد.

لوبکیوسکی از جامعه جهانی از جمله اتحادیه اروپا خواست تا تحریم های بیشتری را علیه روسیه به دلیل عدم انجام اقدامات کافی توسط این کشور برای کاهش تنش ها در اوکراین اعمال کنند. وی افزود: ما از اتحادیه اروپا می خواهیم تحریم های بیشتری را فورا علیه روسیه اعمال کند. ممکن است هرگونه شکست از سوی ما در این بحران، ایدئولوژی تجاوز را تسهیل کند، تنش ها را در مرکز اروپا تشدید کند و تهدیدهای جدیدی را برای صلح و امنیت منطقه به وجود آورد.

رسانام**9234***1547
کد N381830

وبگردی