آفتاب

واشنگتن: ادعای چین بر دریای چین جنوبی "مشکل آفرین" است

واشنگتن: ادعای چین بر دریای چین جنوبی "مشکل آفرین" است

یکی از مقام‌های آمریکایی پیش از مذاکرات بلندپایه چین و آمریکا در پکن گفت: ادعای چین برای مالکیت تمام مناطق واقع در دریای چین جنوبی "مشکل آفرین" است و باعث افزایش تنش‌ها با همسایگان این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) برای شرکت در ششمین مذاکرات اقتصادی و استراتژیک چین و آمریکا وارد پکن شد تا با مقام‌های بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

این مذاکرات دو روزه با هدف رفع اختلافات میان پکن و واشنگتن برسر تنش‌های دریایی آسیا - پاسیفیک، حملات سایبری و مسائل اقتصادی است.

با این حال مقام‌های آمریکایی همسفر با کری اعلام کردند که جاه طلبی پکن برای مالکیت تمامی جزایر و مناطق واقع در دریای چین جنوبی باعث ایجاد مشکل و تنش در منطقه شده است.

این مقام دولت آمریکا که در سفر وزیر امور خارجه این کشور به چین، همراه وی است ادامه داد: تنش‌های زیادی درباره این ادعای چین به وجود آمده و در صورتی که این مشکلات حل نشود تنش‌ها باعث بی‌ثباتی در منطقه آسیا - اقیانوسیه می‌شود.

آمریکا همواره تاکید دارد که اقدامات چین در راستای ادعای مالکیت تمامی این مناطق باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و به دولت پکن تاکید داشته تا از راه‌های صلح آمیز و دیپلماتیک این مسائل را حل کند.

جان کری روز پنج شنبه با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

انتهای پیام

کد N381810

وبگردی