آفتاب

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به اوضاع امنیتی و انسانی در اوکراین

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به اوضاع امنیتی و انسانی در اوکراین

تهران - ایرنا - یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه نسبت به اوضاع امنیتی و انسانی در اوکراین به شدت نگران است.

به گزارش پایگاه خبری اینترفکس اوکراین، ˈاستفان فولهˈ مسئول امور سیاست همسایگی وتوسعه اروپا خاطرنشان کرد که این اتحادیه نگران شرایط امنیتی و انسانی در اوکراین است و نهایت تلاش خود را بکار خواهد بست تا به نگرانی ها در این رابطه پایان دهد.

وی سه شنبه در نشستی بلندپایه در مورد هماهنگی حمایت های بین المللی از اوکراین گفت: اتحادیه اروپا از جمله کمیسیون اروپا هر کاری که بتواند انجام می دهد تا روند مذاکرات میان طرفین درگیر در اوکراین تسهیل شود، صلح و ثبات در این کشور احیا شود و به آنهایی که قربانی خشونت ها در این کشور بوده اند کمک کند.

ˈاستفان فولهˈ در ادامه تصریح کرد: اتحادیه اروپا متعهد به تضمین ایجاد دسترسی برای کارشناسان انسانی و حفاظت امور مدنی اتحادیه اروپا در راستای کمک به شهروندان اوکراینی در شرق این کشور است.

این مقام اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: کمیسیون اروپا بودجه هایی را برای آموزش داوطلبان صلیب سرخ در راستای کمک رسانی در اوکراین و ارائه کمک ها در اوکراین در نظر گرفته است.

فوله گفت: تایید هماهنگی ها و دراختیار داشتن اطلاعات مناسب در مورد افراد بی خانمان در اوکراین به اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد تا اقدامات مناسبی در راستای برآورده کردن نیازهای انسانی انجام شود.

این مقام اتحادیه اروپا افزود: می خواهم به این موضوع نیز اشاره کنم که اتحادیه اروپا از روند اصلاحات در اوکراین حمایت می کند و دولت کی یف را به این مساله تشویق می کند تا اقدامات بیشتری در راستای اعمال اصلاحات در حوزه های مختلف انجام شود.

رسانام**9234**1144
کد N381801

وبگردی