آفتاب

گفتگوی تلفنی نوری المالکی و السیسی/حمایت رئیس جمهوری مصر از وحدت عراق

گفتگوی تلفنی نوری المالکی و السیسی/حمایت رئیس جمهوری مصر از وحدت عراق

نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری مصر در گفتگوی تلفنی تحولات امنیتی عراق را مورد رایزنی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، نوری المالکی نخست وزیر عراق به طور تلفنی با عبدالفتاح السیسی اوضاع عراق و منطقه را مورد رایزنی قرار داد.

یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد: در این گفتگوی تلفنی اوضاع و تحولات امنیتی در عراق و منطقه مورد بررسی قرار گرفت و السیسی مجددا بر حمایت کشورش از عراق در جنگ علیه تروریسم و مخالفت با تجزیه این کشور را تاکید کرد.

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مالکی در این گفتگو تشکر خود را از موضع مصر در حمایت از عراق در قبال تروریسم بیان کرده است و خطاب به وی گفته است: موضع شما در حمایت از کشور دوم خود قابل تقدیر از سوی دولت و ملت عراق است.

وی ضمن تقدیر از موضع مصر علیه تلاشهای تجزیه طلبانه تاکید کرد: همکاری ما باید مستمر باشد تا وحدت موضع میان ما برقرار شود. مصر به رهبری السیسی می تواند نقش موثری داشته باشد. نیروهای ما هم اکنون در حال پیشروی برای بازپس گرفتن اراضی اشغال شده هستند و مایل به تحقق آن در اسرع وقت هستند.

از سوی دیگر السیسی نیز گفت: من عراق را کشور اول و نه دوم خود می دانم.

رئیس جمهوری مصر از اعزام وزیر خارجه این کشور به بغداد برای تقویت روابط میان دو کشور برادر خبر داد و خواستار استفاده از فرصت برای تشکیل دولت جدید عراق شد.

کد N381764

وبگردی