آفتاب

عذرخواهی فغانی از داور بازی ایران و آرژانتین

عذرخواهی فغانی از داور بازی ایران و آرژانتین

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: مازیچ از رفتار کاربران ایرانی اینترنت بابت توهین به او ناراحت بود و می‌گفت که از مردم ایران چنین رفتاری بعید است و من از او عذرخواهی کردم.

به گزارش فارس، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: مازیچ از رفتار کاربران ایرانی اینترنت بابت توهین به او ناراحت بود و می‌گفت که از مردم ایران چنین رفتاری بعید است و من از او عذرخواهی کردم.

علیرضا فغانی، در خصوص حضورش در جام جهانی 2014 برزیل گفت: در این بازی‌ها ما تیم ذخیره بودیم و این شانس را داشتیم که در 7 بازی حضور داشته باشیم و تجربه خوبی هم برای ما به حساب می‌آید و از فردا کارمان را برای جام جهانی 2018 روسیه آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در رسانه‌های ایرانی می‌خواندم که داوری‌های این دوره از بازی‌ها را به چالش می‌کشیدند اما بلاتر از تیم‌های داوری تشکر کرد و باید بپذیریم که اشتباهات داوری جزوی از فوتبال است. همان‌طور که دنیا این موضوع را پذیرفته و حتی شاید بعضی از داوران به صورت سهوی باعث حذف تیمی از این دوره از مسابقات شدند اما بعد از بازی‌ها می‌دیدیم همه بازیکنان با یکدیگر دست می‌دادند و این نشان از این دارد که فوتبالیست‌ها شادی را به خانه‌های مردم می‌بردند. در کل از نظر من این دوره از بازی‌ها تجربه خوبی بود.

فغانی در پاسخ به این سوال که آیا آمادگی قضاوت در این دوره از بازی‌ها را داشته یا نه تصریح کرد: از همه نظر برای این بازی‌ها آماده بودم و مردم و کارشناسان باید بگویند که حق ما داوری در این دوره از بازیها بود یا نه.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در مورد اینکه گفته می‌شود داوری این دوره از مسابقات ضعیف بوده تصریح کرد: به نظر من داوری ضعیف نبوداما نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که با استفاده از تکنولوژی خط دروازه و اسپری باز هم اشتباهاتی در داوری وجود دارد اما در ایران می‌بینیم که همه توقع دارند که اشتباهی صورت نگیرد اما در جام جهانی و در آن سطح بالا باز هم شاهداشتباه بودیم و به نظرم سطح توقع از داوری در ایران باید پایین بیاید.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم باید سطح توقع از داوری‌ها در ایران پایین بیاید چراکه من یا همکارانم باز هم در داوری اشتباه می‌کنیم و باید پذیرفت که تا زمانی که داوری وجود دارد اشتباه هم هست.

فغانی در مورد اینکه سخت‌ترین دیداری که در آن حضور داشته اظهار داشت: در چنین تورنمنت‌هایی همیشه دیدار افتتاحیه و اختتامیه مهم‌ترین بازی‌هاست که ما این شانس را داشتیم که در بازی افتتاحیه حضور داشته باشیم و با وجود کار سختی که در این بازی‌ها داشتیم برای ما افتخار به حساب می‌آید.

وی در مورد اعتراض‌های کوآچ و اسکولاری سرمربیان کرواسی و برزیل در بازی‌های افتتاحیه به وی افزود: آنها به داور بازی اعتراض داشتند و صحبت‌هایشان را با هم مطرح کردند اما در کل تجربه خوبی برایم به حساب می‌آید.

فغانی درباره مازیچ داور صربستانی دیدار ایران و آرژانتین هم گفت: باید بگویم که شکایت از داور کاری منسوخ است و دیدید که هیچ داوری تا قبل از نیمه‌نهایی از برزیل برنگشت و حتی نیشیمورای ژاپنی که آن همه علیه او هجمه به راه افتاده بود هنوز در برزیل حضور دارد و شانس قضاوت در رده‌بندی و فینال را داراست. حتی وقتی گفته شد ایران از مازیچ شکایت کرده باز هم دیدیم که فیفا او را در تیم‌های داوری قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بگویم که در ایران هم علیه مازیچ جو بدی به راه افتاده بود در حالی که داوران به هیچ عنوان حق داشتن صفحه فیس‌بوک ندارند اما برای او یک صفحه جعلی ساخته شد و توهین‌هایی به او انجام شد که در شان مردم ایران نبود و او به من گفت که از این اتفاقات دلگیر است.

فغانی در پایان گفت: با او درد و دل کردم و او از شکایت فدراسیون فوتبال و توهین کاربران ایرانی فیس‌بوک به خودش در صفحه جعلی ابراز ناراحتی کرد. او می گفت که از مردم ایران بعید است که چنین برخوردی با او بکنند و من هم به نمایندگی از مردم ایران هم از او عذر‌خواهی کردم.
کد N381648

وبگردی