آفتاب

ایتالیا از راه حل صلح آمیز برای بحران اوکراین حمایت می کند

ایتالیا از راه حل صلح آمیز برای بحران اوکراین حمایت می کند

تهران-ایرنا- وزیر خارجه ایتالیا پس از دیدار با همتای اوکراینی خود ، از راه حل صلح آمیز برای حل و فصل بحران در اوکراین حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، ˈفدریکا موگرینیˈ پس از دیدار با ˈپاولو کلیمکینˈ همتای اوکراینی خود گفت: به نمایندگی از دولت ایتالیا اعلام می کنم که از طرح صلح رییس جمهوری اوکراین برای پایان دادن به بحران اوکراین حمایت می کنم. این تنها راه در این مسیر است.

وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد: هدف اول در این مقطع زمانی، برقراری آتش بس دوجانبه، کنترل مرزها و آزادی تمامی گروگان های در بند گروه های مسلح است.

وی به خبرنگاران اطمینان داد که ایتالیا نهایت تلاش خود را در عرصه جهانی می کند تا به برقراری آتش بس در شرق اوکراین کمک شود.

وزیر خارجه ایتالیا افزود: برای برقراری آتش بس تمام عیار و دو جانبه، شرایط داخلی و خارجی نیاز است.

موگرینی با یادآوری اینکه روز 8 ژوئیه به مسکو سفر می کند،افزود: لازم است از فرصت های سیاسی به وجود آمده استفاده کنیم.

وی یادآورشد که در مورد آینده گروه سه جانبه تماس در مورد بحران اوکراین ظرف چند روز آینده تصمیم گیری خواهد شد.

وزیر خارجه ایتالیا گفت: این روزها نشان خواهد داد که آیا گروه تماس می تواند تشکیل شود یا خیر؟

موگرینی به امضای توافق نامه اقتصادی اخیر میان اوکراین و اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت : این توافق نامه می تواند برای هر دو طرف مهم باشد.

وزیر خارجه ایتالیا گفت که با همتای اوکراینی خود در مورد همکاری های اقتصادی دو جانبه نیز بحث و تبادل نظر کرده است.

همچنین ˈوالری هلتیˈ وزیر دفاع اوکراین در اظهارنظری گفت که دیگر هیچ آتش بس یک جانبه ای از سوی یگان های اوکراینی حاضر در عملیات ارتش در شرق این کشور اعلام نخواهد شد.

وی افزود: رییس جمهوری اوکراین این مساله را بصورت آشکارا اعلام کرده است. در حال حاضر انجام هرگونه مذاکره ای منوط به این است که شبه نظامیان سلاح هایشان را کنار بگذارند.

رسانام**9234** 1447**1010
کد N381596

وبگردی