آفتاب

نشست بین‌المللی در بروکسل برای کمک مالی به اوکراین

نشست بین‌المللی در بروکسل برای کمک مالی به اوکراین

قرار است امروز (سه‌شنبه) کنفرانس هماهنگی بین‌المللی برای کمک اهدایی به اوکراین در بروکسل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، انتظار نمی‌رود که فورا تصمیمی درباره اختصاص کمک‌های جدید به اوکراین اتخاذ شود. قرار بود که این کنفرانس پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

نمایندگان کمیسیون اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، ژاپن و کشورهای دیگر در این کنفرانس شرکت می‌کنند. در میان شرکت‌کنندگان در نشست امروز می‌توان به نمایندگانی از صندوق بین‌المللی پول، بانک اروپا برای بازسازی و توسعه، بانک سرمایه‌گذاری اروپا، برنامه توسعه سازمان ملل و یکی از اعضای دیگر سازمان‌های بشردوستانه نیز اشاره کرد.

ولادیمیر گرویسما، معاون نخست‌وزیر اوکراین که مسئول تحولات منطقه‌ای، ساخت و ساز، مسکن و سرویس‌های عمومی است، به نمایندگی از کشورش در این کنفرانس حضور خواهد یافت.

کنفرانس‌های کمک‌های اهدایی بخشی از اقدامات معمول اتحادیه اروپاست اما آن‌ها اکثرا به مسائل کشورهای آفریقا و خاورمیانه و همچنین کشورها و مناطقی که از درگیری‌های نظامی رنج برده‌اند، می‌پردازند. اتحادیه اروپا در سال‌های 2008 و 2009 میلادی یک سری کنفرانس‌های مشابه برای گرجستان برگزار کرد.

انتهای پیام

کد N381505

وبگردی