آفتاب
گاردین گزارش داد:

از خیایان های کپنهاگ تا درگیری های ادلب/گانگستری که به صف تروریست‎های سوری پیوست

از خیایان های کپنهاگ تا درگیری های ادلب/گانگستری که به صف تروریست‎های سوری پیوست

هر روز خبرهای متعددی از سفر افراطیون اروپایی به ترکیه و انتقال آنها به سوریه برای مبارزه با حکومت قانونی این کشور منتشر می شود و در همین رابطه امروز گاردین گزارشی را در مورد یکی از خطرناک ترین قاچاقچیان مواد مخدر دانمارک که به صف تروریست های حاضر در ادلب پیوسته منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، قاچاقچی خطرناکی که همه او را در کپنهاگ (پایتخت دانمارک) با نام "ای بزرگ" (big A) می شناسند اکنون به گروه هایی که خواهان براندازی نظام سوریه هستند پیوسته و در حال مبارزه با ارتش سوریه است. 

این فرد به همراه یکی از دوستان خود به ترکیه سفر کرده و از آنجا به مرز این کشور با سوریه منتقل شده و در آنجا به همراه یک انگلیسی و جمعی از افراطیون عرب به طور غیر قانونی به سوریه منتقل شده و به گروه های تروریستی پیوسته است. 

"ای بزرگ" که پس از حضور در جمع تروریست های سوری با نام "عبدالرزاق بنارب" شناخته می شود در مورد چگونگی انتقال خود به سوریه می گوید: از طریق یک تونل از مرز ترکیه و سوریه گذر کریم و بعد به مدت 10 دقیقه در بیابان دویدیم تا به خودرویی که در انتظار ما بود رسیدیم و بعد از آن به شهر "ادلب" منتقل شدیم. 

در ادلب وی با یک کانادایی که اصالتی عراقی داشت ملاقات کرد. این فرد که ریش بلندی داشت به عبدالرزاق گفته که وی برای سرنگون کردن بشار اسد تلاش می کند و اگر این اتفاق رخ بدهد او به همراه خاناده اش به سوریه نقل مکان کرده و در آنجا زندگی می کند. 

این فرد بعد از سپری کردن چند ماه به دانمارک بازگشت و در درگیری با دیگر گروه های خلافکار حاضر در کپنهاگ زخمی شد و اکنون در زندان به سر می برد. 

در مورد حضور تروریست های غربی در سوریه تا کنون خبرها و گزارش های متعددی منتشر شده است. از زمان آغاز بحران سوریه، ترکیه تبدیل به محلی برای انتقال تروریست ها و جنگ افزارها به سوریه شده و در همین رابطه گزارش ها و تصاویر متعددی از سوی رسانه های غربی منتشر شده است.

کشورهای غربی که در سه سال اخیر به هیچ وجه اقدامی برای جلوگیری از انتقال تروریست ها از اروپا و آمریکا به سوریه انجام نداده اند از مدتی قبل به این موضوع فکر می کنند که در صورت بازگشت این تروریست ها به غرب، اروپا و آمریکا با مشکلات امنیتی بیشماری مواجه می شوند از همین رو در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن از بازگشت این افراد به غرب جلوگیری کنند.

در همین رابطه روزنامه تودی زمان در گزارشی اعلام کرد که کشورهای غربی با ارسال لیستی به آنکارا که شامل نام پنج هزار تروریست غربی است، از ترکیه خواسته اند تا امکان بازگشت آنها به اروپا و آمریکا را به حداقل ممکن برساند.

کد N381503

وبگردی