آفتاب

احتمال تغییر در نتایج انتخابات وجود دارد/ تاکید والی بلخ بر لزوم برگزاری تظاهرات علیه احمدزی

احتمال تغییر در نتایج انتخابات وجود دارد/ تاکید والی بلخ بر لزوم برگزاری تظاهرات علیه احمدزی

احتمال تغییر در نتایج انتخابات دور دوم انتخابات و تاکید والی بلخ بر لزوم برگزاری تظاهرات علیه احمدزی از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغانستان، "یوسف نورستانی" رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرد که احتمال تغییر در نتایج انتخابات دور دوم ریاست جمهوری پس از رسیدگی به شکایت‌ ها وجود دارد.

نورستانی با اشاره به اینکه کمیسیون انتخابات تمام فعالیت هایش را با حضور ناظران ملی و بین‌ المللی انجام داده است، از نامزدان و هواداران‌ آنها خواست تا آرامش‌ خود را تا اعلام نتایج نهایی انتخابات حفظ کنند.

این اظهارات درحالیست که اعضای ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله ضمن انتقاد از اعلام نتایج ابتدایی انتخاباتی اعلام کردند تا زمانی‌ که آرای پاک از ناپاک جدا نشوند، نتایج را نمی‌ پذیرند. ستاد انتخاباتی تحول و تداوم نیز از اعلام نتایج ابتدایی استقبال کردند.

عطامحمد نور والی بلخ نیز در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات گفت: اقدام كميسيون و پشت پا زدن به درخواست مكرر قبلی مبنی بر عدم اعلام نتايج تا زمان تفکیک آرای حقيقی از آرای تقلبی و در كنار آن آگاهی جامعه جهانی از عواقب بحرانی چشم پوشی از تقلبات گسترده زمينه هرگونه اقدامات بعدی را فراهم كرده است.

مطابق اعلام "یوسف نورستانی" رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از مجموع 8 میلیون رای شمارش شده "اشرف غنی احمد زی" با 4 میلیون و 485 هزار و 888 رای در مقام نخست قرار گرفت و توانست 56.44 درصد آرا را از آن خود کند. همچنین "عبدالله عبدالله" با 3 میلیون و 461 هزار و 639 رای و با کسب 43.56 درصد آرا در مقام دوم جای گرفت.

کد N381482

وبگردی