آفتاب
اخبار عراق/

انتفاضه قریب الوقوع عشایر موصل علیه داعش/تکذیب تسلط تروریستها بر جرف الصخر

انتفاضه قریب الوقوع عشایر موصل علیه داعش/تکذیب تسلط تروریستها بر جرف الصخر

اعدام 30 نفر در دیالی از سوی تروریستها، تکذیب تسلط داعش بر جرف الصخر و انتفاضه قریب الوقوع عشایر موصل علیه گروههای تکفیری بعثی از مهمترین اخبار مربوط به عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان دیالی گفت: تروریستهای داعش طی دو هفته گذشته در مناطق مختلف دیالی بیش از 30 نفر را اعدام کرده اند.

 وی افزود: این اعدام ها به بهانه های واهی صورت می گیرد. تروریستهای داعش همچنین صد منزل متعلق به آوارگان منطقه العظیم را در شمال بعقوبه در حد فاصل دیالی و صلاح الدین تخریب کرده اند.

از سوی دیگر فلاح الخفاجی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان بابل تاکید کرد: نیروهای امنیتی از صبح روز گذشته عملیاتی را علیه تروریست ها در جرف الصخر آغاز کرده اند و این عملیات به شکل موثر و مطابق طرحهای از قبل تعیین شده پیش می رود و ما به طور کامل جرف الصخر را به محاصره در می آوریم و نیروهای امنیتی تروریستها را در جرف الصخر پاکسازی خواهند کرد.

وی افزود: شایعاتی که از تسلط داعش بر جرف الصخر حکایت دارد بی اساس است و نیروهای امنیتی در آمادگی کامل به سر می برند و بر اساس رایزنی هایی که با فرمانده عملیات بابل داشتم وی از انجام طرح مطابق برنامه خبر داد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در فلوجه اعلام کرد: بیشتر گروههای مسلح شامل جیش المجاهدین، انقلابیون عشایر و گردانهای انقلاب دهه بیست فلوجه را پس از مخالفت با بیعت با ابوبکر البغدادی ترک کرده اند و گروهک داعش بر مناطقی که این گروهها در آن حضور داشته اند حاکم شده اند و این گروهها از فلوجه خارج و به منطقه الکرمه رفته اند.

این درحالی است که قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: بیشتر عشایر موصل آماده انتفاضه برای بیرون کردن داعش از این شهر می شوند و نیروی هوایی نیز عملیات های موفقی علیه داعش انجام داده است.

کد N381416

وبگردی