آفتاب

تابش: اگر انتقاد از دولت منصفانه باشد جامعه با تنش مواجه نمی‌شود

تابش: اگر انتقاد از دولت منصفانه باشد جامعه با تنش مواجه نمی‌شود

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار روز گذشته مسئولان نظام با مقام معظم رهبری و اظهارات ایشان در حمایت از دولت گفت:‌ پیام سخنان رهبری به نمایندگان و رسانه‌ها این بود که از های و هوی و جنجال پرهیز شود.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اشاره مقام معظم رهبری در سخنانشان به موقعیت حساس کشور بود و اینکه لازمه این حساسیت این است که تفاهم، تعامل و کار جهادی و انقلابی انجام شود. ایشان همچنین گفتند از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام و از این دولت‌ هم حمایت می‌کنم و به مسئولین ارشد دولت اعتماد کامل دارم که شاید این‌طور تاییدی متفاوت از تاییدات گذشته باشد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم انجام نقد مودبانه، منصفانه و محترمانه یادآور شد: معلوم است که ایشان همه جا و مخصوصا مجلس را رصد می‌کنند. پیام صحبت‌های ایشان به نمایندگان و رسانه‌ها این بود که از های و هوی و جنجال پرهیز شود و اگر قرار است نقد و انتقادی هم صورت گیرد، در محیطی مودب،‌ متین، موزون و سنگین انجام شود تا کسی از آن سوءاستفاده نکند.

تابش با اشاره به ضرورت همراهی و همدلی سایر قوا با دولت اظهار کرد: اظهارات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد وضعیت کشور وضعیت خطیری است و دولت که در پیشانی کار است باید مورد حمایت قرار گیرد و قوای دیگر برای گره‌گشایی مشکلات مردم به دولت کمک کنند.

این نماینده اصلا‌ح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد:‌ رهبری در مورد اعتدال هم گفتند که اعتدال به معنای واقعی کلمه لحاظ شود. دولت باید در این رابطه توجه داشته باید که اگر در موارد نادری اتفاق افتاده که رهبری مکدر شده‌اند این موضوع جبران شود.

وی بر لزوم توجه عملی مجلس، دولت و قوه قضاییه بر اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد.

تابش همچنین گفت: ما باید توصیه‌های رهبری را آویزه گوشمان کنیم و مخصوصا در ماه رمضان اخلاق را وجهه همت خود قرار دهیم. نمایندگان اقلیت مجلس از دوره هفتم به بعد رویه مشخصی نسبت به دولت داشتند و حتی در خیلی موارد مثل هدفمندی،‌ بودجه و برنامه کمک‌کار دولت بودند و هیچ نوع بی‌ادبی و تمسخری را به دولت روا نداشتند. اگر برخی از همکاران ما همین رویه را نسبت به دولت فعلی داشته باشند و انتقاداتشان را نیز مودبانه و منصفانه بگویند جامعه با تشنج و تنش مواجه نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N381275

وبگردی