آفتاب

تیم اصلاحات پیروزی عبدالله را رسما اعلام کرد/ نصب تصاویر این نامزد انتخاباتی به جای کرزای

تیم اصلاحات پیروزی عبدالله را رسما اعلام کرد/ نصب تصاویر این نامزد انتخاباتی به جای کرزای

اعلام پیروزی عبدالله از سوی تیم اصلاحات و همگرایی و نصب تصاویر این نامزد انتخاباتی به جای کرزای از جمله تحولات انتخاباتی افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری بخدی گزارش داد که پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات توسط کمیسیون مستقل انتخابات، سران تیم اصلاحات و همگرایی امروز سه شنبه در یک گردهمایی مردمی اعلام کردند که هرگز نتیجه اعلام شده را نمی پذیرند و عبدالله عبدالله را به عنوان رئیس جمهوری افغانستان معرفی می کنند.

خبرگزاری جمهور نیز در این رابطه نوشت مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی این تیم می گوید: رهبری "اصلاحات و همگرایی" در یک نشست اضطراری با همکاری رهبران این جریان کودتای ننگین را محکوم کرده و نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون نامستقل انتخابات را غیرقانونی، غیر مشروع و مردود می داند.

مجیب الرحمن رحیمی تاکید کرد پیامدهای این حرکت غیرملی و غیر مسئولانه‌ کمیسیون که به هدایت و رهبری کرزای و اشرف غنی احمدزی صورت گرفت، به دوش سازماندهندگان این تقلب و خیانت به آرای مردم افغانستان است.

ستاد انتخاباتی عبدالله اعلام کرده که تلاش ها برای پاک کاری آرای تقلبی از سالم، بی نتیجه مانده و علیه آرای مردم کودتا رخ داده است.

از سوی دیگر هواداران عبدالله شب گذشته عکس های عبدالله را به عنوان رئیس جمهوری افغانستان در برخی مناطق کابل و برخی ولایت های دیگر نصب کرده اند.

کد N381224

وبگردی