آفتاب
با حکم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی دانشگاه مالک اشتر منصوب شد

رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی دانشگاه مالک اشتر منصوب شد

طی حکمی از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد امید ‌به عنوان رئیس اداره عقیدتی سیاسی دانشگاه صنعتی مالک اشتر ‌وزارت دفاع منصوب شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ مراسم تودیع و معارفه ریاست اداره عقیدتی سیاسی دانشگاه صنعتی مالک اشتر ‌وزارت دفاع ‌با حضور ‌رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، رئیس دانشگاه و جمعی از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این مراسم ‌گفت: ‌حوزه و دانشگاه به عنوان دو بالی هستند که اگر وحدت داشته باشند کشور از برکات آن بهترین استفا‌د‌ه را خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین قندهاری با بیان اینکه "علم باید همراه با تزکیه باشد تا نورانیت خاص خودش را داشته باشد"، افزود: ایمان است که به علم جهت می‌دهد؛ بنابراین ‌معنویت در دانشگاه‌ها باید در دستور کار مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه "مقام معظم رهبری همیشه تاکید دارند که هیچ چیز نباید دانشگاه را از تحقیق و پژوهش باز بدارد"، اظهار کرد: دانشگاه مهمترین بستر توسعه کشور است؛ بنابراین باید پژوهش‌محوری مبنای کار دانشگاه‌ها باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه "دشمن در پی متزلزل کردن محیط دانشگاهی کشورمان است"، تصریح کرد: با توجه به نقش دانشگاه در کشورمان، دشمنان آرزوهای خود را در نابودی و تزلزل در دانشگاه‌ها می‌بیند؛ بنابراین با تمام توان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است.

قندهاری تاکید کرد: دشمن به دنبال این است تا دانشگاه را از هدف اصلی خود که پژوهش و تحقیق برای توسعه کشور است دور کند تا ایران به تعالی و پیشرفت دست نیابد بنابراین وقتی در محیط دانشگاه نورانیت همراه با علم حاکم باشد دشمن هیچ گاه به هد‌ف خود دست نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه "دانشگاه محل تربیت نیروهای متخصص است"، خاطرنشان کرد: بر این اساس وظیفه سنگینی بر دوش مسئولان است و در نتیجه می‌طلبد تا استانداردها را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه "دانشگاه صنعتی مالک اشتر در بین تمام دانشگاه‌های کشور متفاوت است"، اضافه کرد: ‌دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تمام عرصه‌ها باید پیشرو باشد و باید برای آینده وزارت دفاع سرمایه‌گذار‌ی کند.

وی با اشاره با بیانات مقام معظم رهبری درباره اسلامی شدن دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی مالک اشتر می‌تواند نماد دانشگاه اسلامی برای سایر دانشگاه‌ها باشد. دانشجویان اعضای اتاق فکر نظام هستند. باید روی سلامت اعتقادی دانشجویان سرمایه‌گذاری ویژه انجام شود تا دشمنان نتوانند کوچک‌ترین تاثیری روی آنان داشته باشند که در این راستا عقیدتی سیاسی نقش بسیار حساس و اساسی دارد.

همچنین، رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع نیز در این ‌مراسم ‌با مثبت ارزیابی کردن رویکردهای سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: مهمترین مأموریت سازمان عقیدتی سیاسی تعمیق باورهای دینی در بین کارکنان وزارت دفاع است که به زعم بسیاری از مدیران وزارت دفاع سازمان عقیدتی سیاسی در این حوزه بسیار موفق بوده است.

رضا مظفری‌نیا با بیان اینکه "سازمان عقیدتی سیاسی با یک برنامه‌ریزی مدون و راهبردی توانسته در حوزه‌های عقیدتی و سیاسی اقدامات شاخصی در سطح وزارت دفاع انجام دهد"، اظهار کرد: مدیریت و معاونان دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز آمادگی هر نوع همکاری را با عقیدتی سیاسی در جهت پیشبرد امور دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: محیط دانشگاه صنعتی مالک اشتر با سایر محیط‌ها در سطح وزارت دفاع متفاوت است بنابراین باید در حوزه عقیدتی سیاسی با دید ویژه به دانشگاه نگاه شود. امروز محیط دانشگاه صنعتی مالک اشتر محیطی اسلامی و در خور شأن نظام است. مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا به نقطه مطلوب برسیم‌.

مظفری‌نیا در پایان، به حسن خلق حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر صدری رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی دانشگاه صنعتی مالک اشتر‌ اشاره کرد و گفت: ایشان با تک تک پرسنل ارتباطی صمیمی داشتند به طوری که بخشی از وظایف دانشگاه را عقیدتی سیاسی انجام می‌داد و ‌امیدواریم در ادامه مسئولیت در سنگر جدید موفق و مؤید باشند.

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد امید به عنوان رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی دانشگاه صنعتی مالک اشتر معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر صدری به عنوان رئیس سابق این اداره تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام

کد N381145

وبگردی