آفتاب
عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام :

بعید می‌دانم مواضع رهبری برای مخالفان دولت فصل الخطاب شود

بعید می‌دانم مواضع رهبری برای مخالفان دولت فصل الخطاب شود

یک عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در پرهیز مچ گیری و اذیت رساندن به دولت گفت: بعید می دانم مواضع رهبری برای مخالفان دولت فصل الخطاب شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم مهرزاد صدقیانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که مخالفان امروز دولت در زمان امام خمینی(ره) نیز به مواضع ایشان توجهی نمی کردند، اظهار کرد: ما یادمان هست که آن ها در روزنامه ها و منابع و تریبون های خود چه شایع سازی هایی انجام می‌دادند.

وی در ادامه با بیان این‌که در آن زمان رادیو و تلویزیون در اختیار این عده نبود، خاطر نشان کرد: پس از پایان قضیه مک فارلین که موفقیت هایی برای ایران بود همان عده داد و بیداد کردند و وزیر خارجه وقت آقای ولایتی را که قرابت سیاسی با آن ها داشت به مجلس کشاندند و این اقدامات را تا آنجا ادامه دادند که امام خمینی (ره) خطاب به این عده فرمودند که این تذهبون ؟پس از آن بود این عده مجبور شدند سوال خود را پس بگیرند.

این فعال سیاسی همچنین افزود: این جریان حتی در دوران جنگ تحمیلی به تخریب دیگران روی می آورد و در مجلس به بهانه طرح یا لایحه ای با دیگران به تندی رفتار می کرد. اکنون نیز این جریان بعید است که به مواضع رهبری گوش فرا دهد و آن را فصل الخطاب قرار دهد. متأسفانه عده ای ادعای اطاعت از رهبری را دارند ،اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

صدقیانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبری بر همگرایی سه قوه و تلاش برای حل مشکلات مردم، اظهار کرد: در زمان امام خمینی(ره) که آیت الله موسوی اردبیلی رئیس قوه قضائیه، آیت الله خامنه ای رئیس جمهور، آیت الله هاشمی رئیس مجلس و میرحسین موسوی نخست وزیر بودند، همگرایی خوبی در میان سه قوه وجود داشت و از آن تاریخ به بعد این همگرایی کمتر شد. البته زمانی که آیت الله هاشمی رئیس جمهور شد تلاش زیادی شد که این همگرایی بیشتر شود، ولی عملاً اینگونه نشد.

این عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) همچنین افزود: من اکنون احساس می کنم که همگرایی سه قوه نسبت به شانزده سال گذشته بیشتر شده است و سه قوه تلاش می کنند تا مشکلات مردم را حل کنند. البته در این بین انتقاداتی نیز به دولت وارد می‌شود که ممکد است از جهاتی نقدها صحیح باشد که دولت آن ها را قبول می کند، اما عده ای به دنبال تخریب دولت هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به طور مثال عده ای حجاب را بهانه‌ای برای حمله به دولت قرار دادند. اینجا باید پرسید آیا حجاب تا یک سال گذشته وضعیت خوبی داشت و اکنون وضعیت نامطلوبی پیدا کرده است؟ این عده قاچاق، تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی را رها کرده اند و فقط به مسئله حجاب پرداخته اند، اما آیا فقط دولت مسئول حجاب در جامعه است؟

صدقیانی با اشاره به این‌که قبل از انقلاب روحانیون با ارائه تصویر مناسبی از اسلام مردم را به انقلاب و اسلام دعوت کردند، خاطر نشان کرد: روحانیون به گونه ای عمل کردند که مردم به اسلام، حجاب و انقلاب علاقمند شدند. آیا در آن دوران وزارت ارشاد و کشور مسئله حجاب و انقلاب را پیگیری می کرد؟

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم روحانیون باید به گونه ای عمل کنند که مردم نسبت به حفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی ترغیب شوند. اما در این بین باید گفت که فقط مسئله حجاب دارای اهمیت نیست.

این فعال سیاسی در پایان گفت: آیا اسلام این است که عده ای ریش بگذارند و جای مهر بر پیشانی آنها باشد، ولی به صورت غیرقانونی بورسیه بگیرند یا پول ها را از کشور را خارج کنند؟ من امید دارم توصیه های رهبری کارساز باشد اما با توجه به عملکرد مخالفان دولت امید چندانی ندارم.

انتهای پیام

کد N380966

وبگردی