آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد:

اسامی حاضران در جلسه وزیر علوم و استیضاح کنندگان/ حضور حدادعادل و زاهدی و زارعی درجلسه

اسامی حاضران در جلسه وزیر علوم و استیضاح کنندگان/ حضور حدادعادل و زاهدی و زارعی درجلسه

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خبر داد که در جلسه رئیس مجلس با وزیر علوم در خصوص بررسی استیضاح از طرف استیضاح کنندگان زارعی، زاهدی و جعفری اعضای کمیسیون آموزش مجلس، حدادعادل، فرهنگی و یکی از نایب رئیسان مجلس حضور داشتند.

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: در جلسه دیروز استیضاح کنندگان با رضا فرجی دانا وزیر علوم و علی لاریجانی رئیس مجلس، علی اصغر زارعی نماینده تهران، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان، قاسم جعفری نماینده بجنورد به عنوان اعضای کمیسیون آموزش، تعدادی از نمایندگان شامل غلامعلی حداد عادل نماینده تهران، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز و عضو هیات رئیسه و یکی از نایب رئیسان مجلس حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه خواسته های استیضاح کنندگان با وزیر مطرح و توافق شد فرصت یک ماهه ای برای تحقق این خواسته ها به وزیر علوم داده شود.

این نماینده مجلس که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نسبت به انتصابات وزارت علوم انتقاد و  گلایه داشته که این امر در پیگیری استیضاح تاثیرگذار بوده است.

به گزارش مهر ، تعدادی از استیضاح کنندگان وزیر علوم در پی اعلام نتیجه جلسه دیروز مبنی بر تعویق استیضاح اعلام کردند که این تصمیم را قبول ندارند ، از جمله آنها الیاس نادران نماینده مردم تهران بود که امروز در صحن علنی مجلس از انتخاب گزینشی استیضاح کنندگان برای حضور در جلسه با وزیر علوم انتقاد کرد و خواستار به جریان افتادن استیضاح طبق روال عادی شد . 

محمد رضا باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت توضیح داد که به عقیده هیات رئیسه مجلس استیضاح ها باید با یک تفاهم جدی میان فراکسیون های مجلس انجام شود و گفت: استیضاح کنندگان هم در این جلسه بودند و همه عزیزان تاثیر گذار هستند.

باهنر گفت: به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که کسی امضای خود را پس بگیرد و اصلا این نوع کار شروع نشده که بنا باشد کسی امضای خود را پس گرفته یا آن را خط بزند فقط بحث این است که یک مدت این کار به تاخیر بیفتد تا شاید وزیر قانع شد که مطالبات به حق استیضاح کنندگان پاسخ روشن دهد بر این اساس چنین تصمیمی گرفته شد.

کد N380833

وبگردی