آفتاب
با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری

عراقچی: از هیچ حقوق هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم/ اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه ماست

عراقچی: از هیچ حقوق هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم/ اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه ماست

سید عباس عراقچی تاکید کرد: از هیچ یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل معاون وزیر امور خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در مذاکرات با 1+5، در صفحه توئیتر خود نوشت: اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست. به ایشان و همه ملت ایران اطمینان می دهیم که از هیچ یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته مقام معظم رهبری در سخنانی در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشگری، ضمن بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه مسائل داخلی و خارجی، مسئله بسیار مهم ظرفیت غنی سازی را یکی از موارد اختلافی با طرف مقابل خواندند و افزودند: هدف آنها این است که در موضوع ظرفیت غنی سازی، جمهوری اسلامی ایران را به 10 هزار سو(swu) راضی کنند البته ابتدا از 500 سو و 1000 سو شروع کردند، که «10 هزار سو محصول حدود 10 هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم»، در حالیکه به گفته مسئولان مربوط، نیاز قطعی کشور، 190 هزار سو است.

ایشان حرف آمریکایی‌ها را که به بهانه نگرانی از سلاح هسته ای، با دانش و فناوری بومی هسته ای ایران مخالفت می کنند، ناحق و غیر منطقی دانستند و گفتند: تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای، راه‌های مشخص و دستگاه‌های مسئولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی بیند و تضمین هم شده است، اما آمریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود آمریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته ای دارد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به آمریکایی‌ها افزودند: با پرونده ای که شما درباره استفاده از سلاح هسته ای دارید نگرانی در مورد سلاح هسته ای به شما مربوط نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.

ایشان مسئله تحقیق و توسعه در موضوع هسته ای را یکی دیگر از مواردی دانستند که باید قطعاً در مذاکرات رعایت شود و افزودند: یکی دیگر از موارد مهم که طرف مقابل تکیه و حساسیت زیادی دارد، حفظ تشکیلاتی است که تخریب آنها برای دشمن امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

کد N380777

وبگردی