آفتاب
خرمشاهی اعلام کرد

درخواست اعاده دادرسی در پرونده پزشک فراری

درخواست اعاده دادرسی در پرونده پزشک فراری

مهرماه سال 90 بود که پریناز 25 ساله به دلیل خونریزی روده در ارومیه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما در حین عمل پزشک معالج به دلیل نداشتن اجازه جراحی در بیمارستان خصوصی و بازدید بازرس دانشگاه علوم پزشکی، بیمار را در حین عمل رها و از بیمارستان خارج می‌شود.

بعد از حضور هشت ساعته پریناز در اتاق عمل رئیس بیمارستان کار ناتمام دکتر فراری را تمام می‌کند و پریناز به دلیل فرار دکتر معالجش دچار نقص کامل عضو شده است. پس از شکایت و تشکیل پرونده برای این دکتر، وی تنها به پرداخت 5 درصد از دیه کامل محکوم شد.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل‌ دادگستری که قرار است وکالت این پرونده را بر عهده گیرد در گفت و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: حسب مدارک ارائه شده از سوی پریناز رای صادره از سوی دادگاه عمومی جزایی ارومیه متناسب با جرم نبوده است و به دلیل قطعی شدن حکم صادر شده درخواست اعاده دادرسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پرداخت 5 درصد دیه که برای دکتر فراری در نظر گرفته شده حتی یک صدم هزینه‌های موکلم را که اکنون به بیماری‌های فراوان دچار شده، جبران نمی کند. در واقع ما برای به وجود آمدن هر بیماری برای پریناز بعد از عمل جراحی از جمله عدم کنترل ادرار و مدفوع و ناتوانی در بارداری تا آخر عمر خواهان دیه هستیم.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عمل پزشک فراری مطابق قانون مجازات اسلامی وصف کیفری دارد.

انتهای پیام

کد N380766

وبگردی