آفتاب

افشای فساد اخلاقی سناتور مشهور آمریکایی

افشای فساد اخلاقی سناتور مشهور آمریکایی

تسنیم نوشت:

رابرت منندز سناتور آمریکایی از وزارت دادگستری این کشور خواسته است تا در خصوص شواهدی که روابط جنسی نامشروع وی را افشا کرده به طور کامل تحقیق کند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه واشنگتن پست، رابرت منندز سناتور آمریکایی با ارسال نامه ای به وزارت دادگستری این کشور مدعی شده است که اتهامات مربوط به فساد جنسی وی توطئه ای از سوی دولت کوبا است چرا که منندز یکی از منتقدان سرسخت و جدی دولت کاسترو بوده است.
بر اساس این گزارش افشای روابط غیر اخلاقی منندز با زنان روسپی در شرایطی بوده که وی برای شرکت مجدد در انتخابات سنا رقابت می کرده و قصد داشته تا بار دیگر به ریاست کمیته روابط خارجی سنا دست یابد.
یک مقام سابق آمریکایی که به این مساله آگاهی کامل دارد تاکید کرد: سازمان سیا شواهد معتبری به دست آورده که ارتباط ماموران امنیتی کوبا با ادعاهای مطرح شده ضد این سناتور آمریکایی را نشان می دهد.
تحقیقات پلیس فدرال آمریکا و سازمان سیا در این خصوص از سال گذشته آغاز شده است. اتهامات مربوط به فساد اخلاقی منندز نوامبر 2012 میلادی مطرح شد زمانی که وبسایت دیلی کالر که از وبسایت های محافظه کار است به نقل از دو زن دومینیکی اعلام کرد: منندز برای برقراری رابطه جنسی به آنها پول داده است.
اف بی آی تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرد ولی نتوانست صحت ادعای این دو زن را تایید کند. سال گذشته نیز 3 زن اعلام کردند؛ منندز برای برقراری رابطه جنسی به آنها مبالغی پول داده است.
ارسال نامه منندز به وزارت دادگستری آمریکا طی ماه اوریل انجام شده ولی تاکنون اعلام نشده بوده است. وکیل منندز نیز ارسال این نامه را تایید کرده ولی حاضر به ارائه توضیح در خصوص آن نشده است.
وکیل منندز در این باره گفت: این مساله آزار دهنده است که یک دولت خارجی که سرویس اطلاعاتی آن دشمن آمریکا است سعی کند تا از طریق بی اعتبار کردن یک مقام رسمی منتخب آمریکایی که منتقد جدی رژیم کوبا بوده بر سیاست خارجی آمریکا تاثیر بگذارد.
مقام های رسمی سیا، اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا نیز تاکتنون در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

5252

کد N380727

وبگردی