آفتاب
عراقچی :

اعتماد رهبری بزرگ‌ترین پشتوانه مذاکره‌کنندگان است/ از هیچ یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم‌آمد

اعتماد رهبری بزرگ‌ترین پشتوانه مذاکره‌کنندگان است/ از هیچ یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم‌آمد

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تصریح کرد: اعتماد رهبری بزرگ‌ترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست. به ایشان و همه ملت ایران اطمینان می‌دهیم از هیچ یک از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر ، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در صفحه شخصی‌ توئیترش نوشت: اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست. به ایشان و همه ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از هیچ یک از حقوق هسته ای کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شب گذشته کارگزاران نظام با اشاره به موضوع هسته ای، آنرا مسئله ای حساس خواندند و با تأیید سخنان رئیس جمهور درخصوص موضوع هسته ای گفتند: واقعیت این است که در این موضوع، طرف مقابل به مرگ گرفته است که به تب راضی شویم.
 
حضرت آیت الله خامنه ای مسئله بسیار مهم ظرفیت غنی سازی را یکی از موارد اختلافی با طرف مقابل خواندند و افزودند: هدف آنها این است که در موضوع ظرفیت غنی سازی، جمهوری اسلامی ایران را به 10 هزار سو راضی کنند البته ابتدا از 500 سو و 1000 سو شروع کردند، که 10 هزار سو محصول حدود 10 هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم، در حالیکه به گفته مسئولان مربوط، نیاز قطعی کشور، 190 هزار سو است.
 
ایشان حرف امریکاییها را که به بهانه نگرانی از سلاح هسته ای، با دانش و فناوری بومی هسته ای ایران مخالفت می کنند، ناحق و غیر منطقی دانستند و گفتند: تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای، راههای مشخص و دستگاههای مسئولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی بیند و تضمین هم شده است، اما آمریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود آمریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته ای دارد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.

کد N380695

وبگردی