آفتاب

نماینده بهبهان: کارون و کرخه خط قرمز مردم خوزستان است

نماینده بهبهان: کارون و کرخه خط قرمز مردم خوزستان است

تهران - ایرنا - نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اجرای انتقال آب کارون و کرخه به دیگر مناطق مخاطرات زیست محیطی به دنبال دارد، گفت: کارون و کرخه خط قرمز مردم استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدباقر شریعتی» در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه شنبه مجلس با یادآوری بیانات امام خمینی(ره) درباره مردم خوزستان اظهار داشت: امام فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد؛ آنها سعادت را برای خودشان و شرافت را برای وطنشان تحصیل کردند؛ خوزستان شرافت این ملت را بیمه کرد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس افزود: اما چه زود فرمایشات پیر جماران را فراموشی کردیم و تنها مصیبت ها بر پیشانی خوزستان مظلوم و محروم باقی ماند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: خوزستان با داشتن یک سوم آب های جاری کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم هنوز هم محروم است و بخش های زیادی از زمین های کشاورزی خوزستان به دلیل کم آبی بایر مانده است.

شریعتی خطاب به وزیر نیرو افزود: ما خواهان توسعه متوازن همه استان های کشور هستیم اما در صورت اجرای انتقال آب کارون و کرخه، هر سال شاهد خشکسالی و کمبود آب، مخاطرات زیست محیطی بیکاری و مهاجرت برای مردم خوزستان خواهیم بود.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعلام می کنم که کارون و کرخه خط قرمز مردم خوزستان است.

شریعتی خطاب به وزیر نیرو خاطر نشان کرد: آقای وزیر دست از مخفی کاری بردارید؛ صادقانه به مردم خوزستان بگویید که انتقال آب شرب آن هم به میزان 6 میلیارد متر مکعب از کارون و کرخه به دیگر نقاط ایران عزیز برای آب شرب یا آب کشاورزی و یا آب مصارف صنعتی دیگر است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی یادآور شد: مردمی که در کنار این رودخانه زندگی می کنند، مستحق دریافت آب سالم و شرب هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

وی با درخواست از وزیر نیرو برای داشتن نگاه ملی به موضوع انتقال آب تاکید کرد: کارون و کرخه را فدای نگاه منطقه ای، مقطعی و غیرکارشناسی نکنید.

شریعتی اظهار داشت: به نمایندگی از مردم خوزستان در پیشگاه ملت به شما یادآوری می کنم تاریخ عادل ترین و سخت گیرترین قاضی خواهد بود و در مورد شما قضاوت خواهد کرد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس با یادآوری این که بیش از 20 هزار نفر از ساکنان روستاهای حوزه انتخابیه اش از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند، افزود: حتی در برخی نقاط آب به صورت مستقیم از رودخانه تامین می شود که این کار تهدیدی جدی برای سلامت مردم این منطقه است.

شریعتی همچنین از رییس جمهوری خواست تا به موضوع اشتغال جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی رسیدگی کند و گفت: 90 درصد مکاتبات و مراجعات مردم به نمایندگان در خصوص اشتغال است؛ بیکاری جوانان تحصیلکرده را به ورطه ناامیدی کشانده است.

سیام**2025 ** 1418
کد N380468

وبگردی