آفتاب

باغ ارم شیراز اثر ˈکاریهˈ هنرمند ژاپنی شد

باغ ارم شیراز اثر ˈکاریهˈ هنرمند ژاپنی شد

توکیو – ایرنا - اثر هنری و تصویرگری ˈشو کوبوˈ هنرمند ژاپنی با موضوع ˈباغ ارم شیرازˈ در نمایشگاهی در توکیو با استقبال ژاپنی ها مواجه شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این هنرمند ژاپنی با استفاده از هنر تصویرگری با برش کاغذ (کاریه) که از هنرهای سنتی ژاپن است طی یک سال به خلق اثر هنری زیبایی از باغ ارم شیراز پرداخت و این اثر را به مدت یک هفته در نمایشگاهی در منطقه ˈشینجوکوˈ توکیو به نمایش گذاشته است.

این اثر هنری مورد توجه و استقبال ˈرضا نظر آهاریˈسفیر جمهوری اسلامی ایران و علاقمندان ژاپنی به این هنر قرار گرفت.

استاد ˈشو کوبوˈ از هنرمندان معروف تصویرگری با برش کاغذ ژاپن است که در این نمایشگاه علاوه بر معرفی اثر جدید خود با نام ˈباغ ارم ایرانˈ 35 اثر دیگر ˈبرش کاغذˈ را در قالب پوستر و کارت پستال به نمایش گذاشته است.

کوبو درباره اثر جدید خود گفت: در سفر سال گذشته ام به ایران و در بازدید از باغ ارم شیراز علاقمند شدم تا تصویر این باغ را با استفاده از کاغذ ˈواشیˈ تهیه کنم و با علاقه فراوان طی یکسال توانستم این تابلو را خلق کنم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران هنگام بازید از این نمایشگاه از ابراز علاقه استاد کوبو نسبت به ایران و دقت و ظرافت وی در خلق این اثر تقدیر کرد.

اثر هنری بی نظیر باغ ارم شیراز این هنرمند ژاپنی یک میلیون و 404 هزار ین (واحد پول ژاپن) معادل 14 هزار و 400 دلار ارزش گزاری شده است.

شو کوبو تاکنون نمایشگاه های متعددی را در داخل و خارج از ژاپن برگزار کرده است.

وی با همکاری سفارت ژاپن در ایران نیز آبان ماه سال گذشته به مدت دو هفته نمایشگاه و کارگاه ˈبرش کاغذˈ در تهران و اصفهان برگزار کرد که با استقبال گسترده ایرانیان مواجه شد.

تصویرگری با برش کاغذ، تکنیکی است که در آن ابتدا کاغذ را برش داده سپس به ساختن نقوش می پردازند.

در این هنر با استفاده از کاغذهای مخصوص ژاپنی، نقش مورد نظر با رنگ دلخواه برش داده و به تصویر کشیده می شود، سپس با استفاده از ابزار مختلف نقاشی مانند پاستل یا اکلیل و با ترکیب شن و ماسه اقدام به خلق یک اثر منحصر به فرد می شود.

این هنر در طراحی تمبرها و کارت های تبریک سال نو نیز کاربرد فراوان دارد. هنر کاریه در سال 2009 میلادی به عنوان سفیر تبادل فرهنگ درنظر گرفته شد.

آساق**1611
کد N380335

وبگردی