آفتاب

دستگیری بیش از 400 مظنون تروریستی در چین

دستگیری بیش از 400 مظنون تروریستی در چین

رسانه دولتی چین از انهدام بیش از 40 گروه‌ گانگستری و دستگیری بیش از 400 تن در منطقه سین کیانگ از زمان آغاز سرکوب توسط مقام‌های دولت پکن در مه سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این آمارها نشان دهنده اقدامات دولت پکن در کنترل و از میان برداشتن گروه‌های گانگستری تروریستی محسوب می‌شود که گفتنی است مسئول یکسری حملات خونین علیه دولت پکن هستند.

روزنامه قانون چاپ حزب کمونیست چین نوشت: اداره‌های امنیت ملی چین سرنخ‌هایی را از 10 مورد از اقدامات گروه‌های تبهکار تروریستی کشف کرده و موفق شدند بیش از 100 تن را در عملیات مقابله با این افراد دستگیر کنند و از آن‌ها وسایل انفجاری و تجهیزات نظامی و تروریستی کشف و ضبط کنند.

در 23 مه سال جاری میلادی مقام‌های دولت پکن یک کمپین یک ساله را با هدف از میان برداشتن و خنثی کردن فعالیت‌های خشونت بار تروریستی صورت دادند و این سرکوب بیشتر در منطقه سین کیانگ که محل استقرار و سکونت اقلیت مسلمان اویغور است، صورت گرفت.

در مارس سال جاری میلادی 29 تن در یک ایستگاه راه‌ آهن در شهر کان مینگ واقع در جنوب غرب چین به ضرب چاقو از پای درآمدند و در جریان سال گذشته میلادی تاکنون حدود 200 تن در جریان ناآرامی‌ها در سین کیانگ کشته شدند به طوری که دولت پکن عامل اصلی این کشتارها را ساکنان این منطقه می‌داند.

گروه‌های در تبعید اویغور و فعالان حقوق بشری می‌گویند سیاست‌های سرکوب پکن در سین کیانگ از جمله کنترل اسلام و اخیرا ممنوعیت در انجام فرائض ماه رمضان برای مسلمانان باعث دامن زدن به ناآرامی‌ها در منطقه شده است.

انتهای پیام

کد N380273

وبگردی