آفتاب

سرتیپ لبنانی:زندانیان رومیه از رسوایی امنیتی سیاسی حزب المستقبل پرده برداشتند

سرتیپ لبنانی:زندانیان رومیه از رسوایی امنیتی سیاسی حزب المستقبل پرده برداشتند

بیروت - ایرنا - سرتیپ بازنشسته « جمیل السید» فرمانده سابق نیروهای امنیت عمومی لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سرکردگان بازداشت شده محورهای درگیری مسلحانه خونین دو سال گذشته طرابلس لبنان که اکنون در زندان رومیه بازداشت هستند از یک رسوایی امنیتی سیاسی حزب جریان المستقبل به ریاست « سعد حریری» پرده برداشتند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ السید در این بیانیه که خبرگزاری ملی لبنان آن را منتشر کرد، تاکید کرده است که « دولت لبنان باید این رسوایی سیاسی امنیتی را برای مردم توضیح دهد و دادستانی کل را مامور تحقیقات فوری و رسیدگی به آن کند.

در این بیانیه آمده است: برخی از سرکردگان محورهای درگیری در طرابلس از وجود معامله ای بین آنها و حزب جریان المستقبل خبرداده و اعتراف کرده اند برخی اعضای این حزب به آنها قول داده اند بعد از بازداشت بلافاصله زمینه آزادی آنها را فراهم می کنند اما تاکنون به قول خود عمل نکرده اند.

سرتیپ السید خاطرنشان کرد: براساس اعترافات این سرکردگان ، آنها به تحریک و درخواست برخی اعضای حزب جریان المستقبل اوضاع شهر طرابلس در شمال لبنان را ناآرام و به علوی های ساکن منطقه جبل محسن مسلحانه حمله می کرده اند.

در بیانیه فرمانده سابق نیروهای امنیت عمومی لبنان تصریح شده است: این سرکردگان خود را قربانی سیاست ها و برنامه های حزب جریان المستقبل خوانده و گفته اند که بعداز سقوط دولت نجیب میقاتی و ورود وزیران المستقبل به دولت جدید، آنها را با این وعده که بزودی آزاد می شوند، روانه زندان رومیه کرده اند.

این سرتیپ بازنشسته در بیانیه خود با اشاره به این ضرب المثل که « اسرار خود را با افراد کوچک در میان نگذارید»، آورده است: سرکردگان محورهای درگیری های اخیر در طرابلس ناگفته ها و اسرار حزب جریان المستقبل و نقش آن در درگیری های خونین مسلحانه طرابلس در دو سال گذشته را فاش کرده و به نظر می رسد محاکمه آنها باید علنی باشد و شرکا و حامیان بزرگ آنها هم بازداشت و محاکمه شوند.

در این بیانیه آمده است: نقش «عمید حمود»مسئول نظامی حزب جریان المستقبل در شمال لبنان ، اشرف ریفی وزیر دادگستری کنونی و برخی افسران امنیت داخلی و بخش اطلاعات تا مقامات ارشد این جریان دردرگیری های مسلحانه خونین دو سال گذشته طرابلس باید بررسی شود.

سرتیپ السید همچنین از سکوت گروه 8 مارس در قبال این اعترافات و رسوایی حزب جریان المستقبل ابراز تعجب کرده و خواستار ورود این گروه به پرونده و پیگیری آن شده است.

براساس این گزارش اعضای خانواده سرکردگان محورهای درگیری های مسلحانه طرابلس که اکنون در بازداشت بسر می برند دیروز با راهپیمایی خواستار آزادی سریع این بازداشت شدگان شدند.

این خانواده ها همچنین در مقابل فرمانداری شهر طرابلس دست به اعتصاب زده و تهدید کرده اند که اگر بسرعت بازداشت شدگان آزاد نشوند، اقدامات تندتر و شدیدتری انجام خواهند داد.

آنها درگفت وگو با شبکه های تلویزیونی لبنانی حزب جریان المستقبل را مسبب اوضاع طرابلس خواندند.

خاورم ** 1324
کد N380253

وبگردی