آفتاب
براساس نظرسنجی صورت گرفته،

مردم آمریکا اعتنایی به سیاست ندارند

مردم آمریکا اعتنایی به سیاست ندارند

تعداد زیادی از مردم آمریکا اصلا نمی‌دانند متمم نخست قانون اساسی کشورشان چیست و بسیاری هم به جای توجه به سیاستمداران به بازیگران و خوانندگان آمریکایی توجه دارند که این یک مساله کاملا بحث برانگیز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، در نظرسنجی جدید موسسه پیو آمده است، 10 درصد از مردم آمریکا کاملا هیچ دخالتی در امور سیاسی ندارند و اهمیتی به آن نمی‌دهند و 30 درصد هم اصلا نمی‌توانند نام مفاد متمم نخست قانون اساسی را بگویند.

همچنین 10 درصد تنها ناظران سیاسی‌اند بدین معنا که برای انتخابات ثبت‌نام نمی‌کنند، ‌امور عمومی دولت را از نزدیک پی نمی‌گیرند، اکثر آن‌ها هیچگاه پولی را به نفع کمپین‌های سیاسی خرج نکرده‌اند و 64 درصد هم ترجیح می‌دهند به جای دنبال کردن اخبار سیاسی، اخبار مربوط به بازیگران و خوانندگان را پیگیری کنند.

اما اشخاص زیر 49 سال، هیسپانیک‌ها (لاتین‌تبارها) و افراد دارای تحصیلات دیپلم یا کمتر بیشتر از دیگران در امور سیاسی علاقه نشان می‌دهند. ناظران سیاسی دموکرات‌ها را ترجیح می‌دهند اما ترجیح می‌دهند تا درباره مسایلی چون سقط جنین محافظه‌کار عمل کنند.

همچنین 10 درصد از آمریکایی‌ها هیچ اهمیتی نمی‌دهند که چه کسی در انتخابات سنای امسال پیروز می‌شود اما بیش از 90 درصد که حامی سیاست هستند نمی‌توانند نام پنج متمم نخست قانون اساسی آمریکا را بگویند. اولین متمم حق درخواست از دولت برای تغییر و دومین مورد حق آزادی مذهب است که از جمله موارد اصلی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

کد N380250

وبگردی