آفتاب

معاون فروش ایران‌خودرو: توقع ما افزایش قیمت بیش از ۲۰ درصد بود نه پنج درصد

معاون فروش ایران‌خودرو: توقع ما افزایش قیمت بیش از ۲۰ درصد بود نه پنج درصد

نسیم نوشت:

عبدالله بابایی می‌گوید: افزایش قیمت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه ربطی به خودروساز ندارد. سقف افزایش میانگین قیمت خودرو ۳ تا ۶ درصد بود.

بابایی درخصوص اعلام قیمت‌های خودرو از سوی شورای رقابت افزود: سقف افزایش قیمتی که این شورا برای خودروساز منظور کرده ۳ درصد بوده است و برای بعضی از خودروها ۴ تا ۵ درصد بوده است. کل افزایش قیمتی که به خودروی پژو ۴۰۵ اس‌ ال‌ ایکس داده شد ۳ درصد بوده است. افزایش اعلامی از سوی شورای رقابت نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهشی نیز بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «نسیم»، در خصوص وجود ابهام در مورد فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت افزود: این فرمول‌گذاری کاملا شفاف بوده و هیچگونه ابهامی وجود ندارد ولی متاسفانه هزینه‌های مالی شرکت خوردوساز در این فرمول لحاظ نمی‌شود که از لحاظ اقتصاد علمی صحیح ولی با توجه به شرایط محیطی وجود برای خوردوساز موردنیاز است.

قیمت پایه که از الزامات ما بوده افزایش نیافت

معاون فروش ایران‌خودرو افزود: افزایش قیمت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه چه ربطی به خودروساز دارد؟ ما توقعمان افزایش بیش از ۲۰ درصدی بوده البته ما تابع قانون هستیم. این دو سه درصد افزایش‌ها که اعلام شده طی این دو روز همه به ما حمله‌ور شده‌اند. به عنوان مثال قیمت فروش خردادماه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس موتور تی‌یو۵، ۲۹ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان الان ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۷۲۸ تومان تقریبا ۳درصد افزایش یافته است. و همینطور پژو پارس سال که ۳۲ میلیون ۷۶۰ هزار تومان بوده است الان به ۳۴ میلیون و ۸۸۴ هزار یعنی تقریبا ۶ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به افزایش هزینه (منابع انسانی، مواد اولیه و...) به نسبت خودروها افزایش چندانی اضافه نشده است.

بابایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه چه زمانی قیمت کارخانه با بازار متعادل می‌شود، افزود: در یکی دوماه آینده قیمت به حدالعقل بازار و کارخانه می‌رسد.

خودروهای تحویل تیرماه یک ریال افزایش قیمت را نخواهند داشت

معاون فروش ایران‌خودرو در خصوص وضعیت ثبت‌نام‌کنند‌گان محصولات شرکت که ماه‌های قبل انجام داده‌اند، افزود: طبق تعهداتمان به مشتری افرادی که تاریخ تحویل خودروهایشان مربوط به تیرماه بوده با مساعدت مدیرعامل هیچ افزایش قیمتی را ما برایشان منظور نخواهیم کرد و برای کسانی که تاریخ تحویل خودروهایشان به بعد از تیرماه است افزایش را خواهیم داشت.

 

45503

کد N380220

وبگردی