آفتاب

رهبر شیعیان ترکیه، حمایت دولت اردوغان از داعش را خطا خواند

رهبر شیعیان ترکیه، حمایت دولت اردوغان از داعش را خطا خواند

آنکارا- ایرنا- ˈصلاح الدین اوزگوندوزˈ رهبر شیعیان ترکیه با انتقاد از سیاست های دولت ترکیه در سوریه و عراق گفت: متاسفانه دولت ترکیه با حمایت از گروه تکفیری داعش راه خطا رفت.

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈیورتˈ چاپ ترکیه امروز (سه شنبه) به نقل از رهبر شیعیان ترکیه، نوشت: اطلاعات نادرستی در مورد تحولات سوریه و عراق به نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکیه داده شده و آن ها نیز بر اساس محاسبات نادرست و اقدام های ناشایست از گروه تروریستی و تکفیری داعش حمایت می کنند.

وی در گفت وگو با روزنامه یورت، در پاسخ به این پرسش که ترکیه چه حمایت هایی از داعش کرده است، گفت: این موضوع که داعش در سوریه و عراق مورد حمایت ترکیه قرار داشته قابل کتمان نیست، با تریلرها به سوریه سلاح حمل شد، عناصر تروریستی به آسانی از مرزهای ترکیه گذشتند و شخصی مانند ˈطارق الهاشمیˈ که سردسته تروریست ها در عراق بود (معاون سابق رییس جمهوری عراق) مانند یک رییس جمهوری در ترکیه مورد استقبال و حمایت قرار گرفت.

رهبر شیعیان ترکیه درباره چگونگی اشتباه حزب حاکم عدالت و توسعه، توضیح داد: من دشمن حزب حاکم ترکیه نیستم، در سال های گذشته با این حزب همکاری هم کرده ام، در مورد فلسطین تظاهرات های مشترک برگزار کردیم، ولی سپس دیدیم که دولت ترکیه به گروه تروریستی داعش حتی تروریست نمی گوید و از آن هایی که در سوریه سر می برند در داخل خاک ترکیه حمایت می کند.

خاورم ** 2010**7074**1275
کد N380200

وبگردی