آفتاب

آغاز کمپین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل

آغاز کمپین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل

پس از پایان مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل، مبارزات انتخاباتی برای انتخابات پنجم اکتبر سال جاری میلادی (14 مرداد) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، «دیلما روسف»، رئیس‌جمهوری برزیل که برای انتخاب مجدد در پست ریاست جمهوری در این انتخابات شرکت کرده، مبارزات انتخاباتی آنلاین خود را آغاز و فیلمی را در اینترنت منتشر کرد که در آن این رقابت را به عنوان "سیاسی شده‌ترین" انتخابات تاریخ برزیل توصیف کرد.

وی همچنین گفت که مبارزات انتخاباتی آنلاینش مدرکی بر «نوگرایی در برزیل» است. روسف که حزب کارگرانش به عنوان بخشی از یک ائتلاف گروه‌های چپ‌گرا زمام امور کشور را به عهده دارد، از مخالفانش خواست تا از بیهوده‌گویی و برگزاری مبارزات انتخاباتی گسترده اجتناب کنند.

سناتور «آئسیو نوس»، از حزب سوسیال دموکرات برزیل که اصلی‌ترین رقیب روسف محسوب می‌شود، دولت را به سوءاستفاده از میزبانی بازی‌های جام جهانی 2014 میلادی برای "دستاوردهای سیاسی" متهم کرد.

وی در مبارزات انتخاباتی‌اش در سائوپائولو این مساله را که بازی‌های جام جهانی به جنگی برای ازدیاد تفرقه در کشور تبدیل شده، رد کرد اما از سوءاستفاده از این رویدادهای ورزشی در زمینه سیاسی نیز شکایت کرد.

براساس نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، از نظر میزان محبوبیت پس از روسف و نوس، «ادوارد کمپس» از حزب سوسیالیست برزیل قرار دارد. کمپس مبارزات انتخاباتی خود را با دیدار از یک محله فقیرنشین در برازیلیا، پایتخت برزیل آغاز کرد. این محله فقیرنشین در 35 کیلومتری کاخ ریاست جمهوری قرار دارد و زباله‌ها از این محله به خوبی جمع‌آوری نمی‌شوند. کمپس دولت را مقصر ناکامی در برآورده کردن نیازهای مردم برزیل می‌داند.

انتهای پیام

کد N380151

وبگردی