آفتاب
سازدار در واكنش به در خواست ممنوع التصویر شدن خاتمی:

ممنوع التصوریری خاتمی اعتبار او را در اذهان بیشتر می كند

ممنوع التصوریری خاتمی اعتبار او را در اذهان بیشتر می كند

آقای خاتمی اگر سفری هم به کشورهای خارجی داشته باشد با هدف اعتبار بخشیدن به نظام و کشور است نه اینکه به مانند همفکران این افراد صرفا درصدد تجارت خویش و نا موفق جلوه دادن دولت باشد.

نماینده مجلس هشتم با اشاره به درخواست 9 نفر از نمایندگان مجلس برای اجرای حکم ممنوع التصویر،ممنوع البیان و ممنوع الخروج بودن خاتمی گفت: این افراد با درخواست‌های این چنینی نادانسته باعث بیشتر شدن اعتبار خاتمی در اذهان خواهند شد.

سیروس سازدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت:‌ یک عده در کشور چون برای مردم کاری انجام نمی‌دهند و به منافع ملی اعتقادی ندارند هر چیزی را از منظر منافع شخصی و منافع گروهی خود ارزیابی می‌کنند و به همین دلیل مطرح شدن درخواست‌های این‌چنینی از جانب این افراد چیزی عجیبی نیست.

نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه این افراد ثباتشان را در ناآرام بودن فضای جامعه می‌بینند افزود: کسانی که چنین درخواست‌هایی مطرح می‌کنند اگر واقعا نگران به خطر افتادن منافع ملی کشور هستند چگونه است که در مورد کسانی که در طی هشت سال گذشته کشور را به مرز بحران و نابودی کشاندند چنین درخواستی مطرح نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: روشی که این دسته از افراد در برابر دولت موجود در پیش گرفته‌اند تا حدی غیر معقول و غیرمنطقی است که حتی عکس‌العمل برخی از بزرگان نظامی را هم برانگیخته است.

سازدار ادامه داد: متاسفانه کسانی که در این کشور منافع ملی و منافع نظام را مورد توجه قرار می‌دهند همیشه مورد هجوم این عده خاص قرار می‌گیرند و این درحالی است که هیچ گاه دیده نشده که این افراد در مقابل مفاسد بزرگ اقتصادی چنین واکنش‌های تندی از خود نشان دهند.

این نماینده مجلس هشتم با تاکید براینکه خاتمی تاکنون هر کاری که توانسته برای اعتبار کشور و موفق نشان دادن کشور در سطح بین‌المللی انجام داده است، افزود: گله‌ای که ما از دولت داریم این است که علی‌رغم اینکه قرار بود از آقای خاتمی به عنوان سفیر صلح در کمیته بین‌المللی استفاده شود این کار صورت نگرفت و حتی از خروج ایشان از کشور برای شرکت در مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا خودداری شد. اگر خاتمی در این مراسم شرکت می‌کرد باعث افزایش اعتبار کشور ما می‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نکته قابل اشاره این است که آقای خاتمی اگر سفری هم به کشورهای خارجی داشته باشد با هدف اعتبار بخشیدن به نظام و کشور است نه اینکه به مانند همفکران این افراد صرفا درصدد تجارت خویش و نا موفق جلوه دادن دولت باشد.

سازدار تصریح کرد: ما از دولت انتظار داریم که در مقابل این هجمه‌ای که به خاتمی و همفکرانش صورت می‌گیرد واکنشی عملی نشان دهد و با استفاده از ایشان در ماموریت‌های خارجی جوابی عملی به این افرادبدهد. چرا که اگر دولت در ماجرای سفر خاتمی به آفریقای جنوبی عقب نشینی نمی کرد امروز این عده آنقدر جری و جسور نمی شدند.

این نماینده مجلس هشتم خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کنونی که کشورهای منطقه درگیر جنگ و ناآرامی هستند عقل سلیم ایجاب می‌کند که از وجود شخصیت‌های بین‌المللی همچون آقای خاتمی استفاده کنیم تا کشور بار دیگر به بحران‌های سال‌های گذشته دچار نشود.

وی تصریح کرد: کسانی که امروز بحث ممنوع التصویر بودن خاتمی را مطرح می‌کنند پیروزی روحانی در انتخابات سال گذشته را ناشی از حمایت خاتمی از رییس جمهور می‌دانند و به همین دلیل به شدت از خاتمی عصبانی هستند.

سازدار با بیان اینکه بزرگان و تصمیم‌گیران کشور بسیار عاقل تر از این هستند که به مسائلی این چنینی بهاء دهند ادامه داد: این افراد بادرخواست‌های این چنینی نادانسته باعث بیشتر شدن اعتبار خاتمی در اذهان خواهند شد. آقای خاتمی قبل از اینکه یک فرد سیاسی باشد یک شخصیت فرهنگی است و فرزند معنوی امام لقب گرفته است و سوال مهم‌تر این است که کسانی که پیشنهاد می‌کنند که چنین مشکلاتی را برای فرزند معنوی امام بوجود بیاورند چرا درمقابل مفاسد اقتصادی سکوت می‌کنند.

کد N380024

وبگردی