آفتاب

درخواست هنیه برای وحدت سیاسی و میدانی فلسطینی‌ها/عباس توقف فوری حملات به غزه را خواستار شد

درخواست هنیه برای وحدت سیاسی و میدانی فلسطینی‌ها/عباس توقف فوری حملات به غزه را خواستار شد

اسماعیل هنیه با استقبال از پایداری مردم فلسطین در قبال تجاوزهای بی‌رویه رژیم صهیونیستی از آن‌ها خواست وحدت سیاسی و نظامی خود را بیشتر کرده و هماهنگی و همکاری خود را جهت مقابله با رژیم صهیونیستی در این مرحله حساس عمیق‌تر سازند.

اسماعیل هنیه با استقبال از پایداری مردم فلسطین در قبال تجاوزهای بی‌رویه رژیم صهیونیستی از آن‌ها خواست وحدت سیاسی و نظامی خود را بیشتر کرده و هماهنگی و همکاری خود را جهت مقابله با رژیم صهیونیستی در این مرحله حساس عمیق‌تر سازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه، نخست وزیر سابق حماس و معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش در گفتگویی مطبوعاتی بر لزوم برگزاری نشستی میان گروه‌های فلسطینی جهت بررسی اوضاع کنونی و اتخاذ موضع یکپارچه و تدابیری در حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست نشست‌های فوق‌العاده‌ای را برای بررسی حملات رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن بر مردم فلسطین برگزار کنند و تصمیمات سازنده‌ای را برای دفاع از مردم فلسطین و اعلام همبستگی با آن‌ها و ممانعت از تجاوزهای رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که حماس بیش از هر زمان دیگری در مقابل حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به آشتی ملی پایبند است.

وی همچنین از مسئولان جنبش فتح خواست در چارچوب همکاری و شراکت از توافق آشتی با حماس حمایت کنند و تمام گروه‌ها به مسئولیت تاریخی خود در حمایت از این طرح ملی در این مرحله حساس عمل کنند.

هنیه از پایداری مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و اراضی اشغالی در سال 1948 قدردانی کرده و گفت: آن‌ها حماسه قهرمانانه‌ای را رقم زدند که نشان‌گر اصالت این مردم و آگاهی آن‌هاست تا حق خود را در داشتن وطنشان و برای بازگشت به آن ثابت کنند.

در همین راستا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رژیم صهیونیستی خواست هرچه سریع‌تر حملات خود به نوار غزه را متوقف سازد و به حملات خود به نوار غزه پایان دهد.

عباس در بیانیه‌ای نسبت به خطرناک بودن تشدید حملات رژیم صهیونیستی هشدار داده و خواهان این شد که خونریزی‌های بیشتری صورت نگیرد.

در همین حال، سامی ابو زهری، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که موشک‌های شلیک شده از سوی گردان‌های عزالدین قسام به سمت اراضی اشغالی "واکنش طبیعی به جنایت‌های اسرائیل علیه مردم ماست"

ابو زهری گفت، اسرائیل باید این پیام را به خوبی درک کرده باشد که تهدیدهای آن‌ها ما را نمی‌ترساند و ما تسلیم شروط آن‌ها نخواهیم شد و به جنایت‌هایشان پاسخ خواهیم داد و در صورتی که آن‌ها جنایت‌هایشان را علیه مردم ما متوقف نکنند پاسخ ما بسیار شدیدتر خواهد بود.

جنبش حماس نیز با تاکید بر اینکه به مقابله با رژیم صهیونیستی در هر مکانی از فلسطین ادامه خواهد داد اعلام کرد که خون هیچ فلسطینی را بی‌پاسخ رها نخواهد کرد.

حماس تاکید کرد: این اسرائیل است که دست به هرگونه تجاوزی علیه مردم فلسطین در غزه،‌ کرانه باختری، قدس و در داخل اراضی 1948 می‌زند و همچنان به محاصره نوار غزه ادامه می‌دهد و گذرگاه‌ها را می‌بندد و اسیران آزاد شده را مجددا بازداشت می‌کند.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس در سخنانی عنوان داشت، حماس یک جنبش حامی مقاومت است و به این مساله ایمان قاطع دارد که مقاومت تنها راه برای جلوگیری از اشغالگری‌ها و همچنین دفاع از مردم ماست و این حماس نبوده است که حملات را آغاز کرده است بلکه آغازگر این حملات اسرائیل بوده و با آتش آن خواهد سوخت که پایان آن مشخص نیست.

وی تاکید کرد: ما با کمک خدا به دفاع از مردم‌مان توانا بوده و نمی‌گذاریم خون شهیدان بیهوده هدر برود و انتفاضه قدس در هر مکانی در فلسطین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N380013

وبگردی